اخبار

انتقال تکنولوژی موبایل “اریکسون” به ایران

همانطور که مطلع هستید وزیرارتباطات کشورمان در صدر هیاتی متشکل از شرکت های دولتی و خصوصی رایزنی هایی را با شرکت های بین المللی برای انتقال تکنولوژی های ارتباطی به کشور آغاز کرده است که پس از سامسونگ در کره جنوبی و نوکیا در فنلاند، حالا نوبت به شرکت اریکسون سوئد رسیده است.
وزیر ارتباطات، محمود واعظی، به دعوت همتای خود به استکهلم سوئد رفته است تا در خصوص همکاری های ممکن بین دو کشور مذاکراتی انجام شود. واعظی با اشاره به سابقه حضور اریکسون در ایران، تمایل خود را به بهره مندی از تجربیات و پیشرفت های این شرکت سوئدی در زمینه تولید و سرمایه گذاری مشترک در راستای منافع و مصالح طرفین اعلام کرد.
وزیر توسعه دیجیتال و نوسازی سوئد نیز از دیدگاه مثبت سوئد نسبت به ایران یاد کرد و گفت در شرایط پسابرجام سوئد تمایل دارد تا نقش فعال تری در بازار ایران و به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفا کند. قرار است در سفر آینده نخست وزیر سوئد به ایران چهارچوب این همکاری ها به صورت مدون ارایه شود.
واعظی در بازدیدی که از شرکت اریکسون داشت بر گسترش همکاری با این شرکت با توجه به ظرفیت های داخلی، انتقال تکنولوژی و تولید محتوای بومی در ایران تاکید کرد.
 
مدیرعامل شرکت اریکسون نیز به پیشرفت های ایران در حوزه الکترونیک و ICT اشاره کرد و گفت:

اریکسون مایل است تا در زمینه های مختلف تکنولوژی از جمله شبکه موبایل و اینترنت و تبادل داده با زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورهای ایران همکاری لازم را به وجود بیاورد.
 

واعظی نیز خاطر نشان کرد:

برغم پیشرفت های چشمگیر در این حوزه، نیازهای جامعه نیز رو به افزایش است و به این ترتیب سرمایه گذاری در این صنعت توسط بخش خصوصی و دولتی با استفاده از تکنولوژی های نوین نیاز اساسی جامعه رو به رشد ایران است. اریکسون همواره یکی از شرکت های مورد اعتماد ایران بوده است که برای ادامه همکاری ابتدا باید به نیازها و ظرفیت های بازار ایران و بعد از آن باید به مساله بومی سازی و تولید نرم افزار و سخت افزار بومی توجه کند. عملیاتی کردن این مهم با انتقال تکنولوژی ، حمایت های مالی و بانکی و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک امکانپذیر خواهد بود.

واعظی نیز تایید کرد که امیدوار است در سفر نخست وزیر سوئد به ایران همکاری ها رسماً آغاز شوند.
 
وزیر ارتباطات کشورمان همچنین با اردلان شکرابی، وزیر امور مدنی سوئد دیدار کرد. در این دیدار واعظی بر لزوم تکمیل دولت الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی تاکید کرد و افزود:
 

نیاز به افزایش خدمات بیشتر و توسعه زیرساخت های ارتباطی و شبکه اینترنت در ایران کماکان نیاز به همکاری مشترک با کشورهای دارای تکنولوژی های پیشرفته دارد.
 

وزیر امور مدنی سوئد نیز از توسعه مناسبات با ایران استقبال کرد و از آمادگی خود برای انتقال دانش فنی خدمات دولت الکترونیک سوئد به ایران خبر داد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا