اخبار

اندروید تولد هشت سالگی خود را جشن گرفت

هشت سال پیش، یعنی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی، کمپانی گوگل عرضه عمومی اولین نسخه از سیستم عامل اندروید را با نام Android 1.0 SDK آغاز کرد. همچنین، در این روز، اپراتور مخابراتی تی موبایل، اولین گوشی اندرویدی جهان را نیز عرضه کرد.
 
محصولی که T-Mobile G1 نام داشت و بعدها تحت عناوین دیگری همچون HTC Dream و Android Dev Phone 1 نیز شناخته می شد. این گوشی با ویژگی هایی همچون قابلیت لمسی، ارتباط ۳G، برخورداری از جی‌میل و همچنین اندروید مارکت، به عنوان یکی از بهترین گوشی های زمان خود شناخته می شد.
 
و اما در خصوص مشخصات اولین گوشی اندرویدی جهان نیز باید گفت که این محصول مشخصه های فنی زیر را در دل خود جای داده بود:
 
نمایشگر ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۳۲۰p
پردازنده شرکت کوالکوم با سرعت کلاک ۵۲۸ مگاهرتز
رم ۱۹۲ مگابایتی
حافظه داخلی ۲۵۶ مگابایتی
دوربین ۳ مگاپیکسلی
 
همانطور که مشاهده می کنید، مشخصات این گوشی برای کاربران امروزی گوشی های هوشمند، به هیچ عنوان نمی تواند راضی کننده باشد اما فراموش نکنید که G1 در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و هم اکنون به عنوان بخشی از تاریخ اندروید محسوب می شود.
 
این سیستم عامل که در حال حاضر به عنوان محبوب ترین پلتفرم موبایل جهان به شمار می رود، در طی این سال ها بروزرسانی های متعددی را برای فراهم آوردن تجربه ای متفاوت از کار با دستگاه های اندرویدی به خود دید و جدیدترین نسخه آن نوقا و یا همان اندروید ۷ نام دارد که چندی پیش، رسما توسط گوگل رونمایی و عرضه شد.
 

اندروید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا