اخبار

اندروید P زودتر از تاریخ تعیین شده رونمایی می شود

اندروید P زودتر از تاریخ تعیین شده رونمایی می شود

فستیوال گوگل I/O به عنوان یکی از مهم ترین نشست های این کمپانی در نظر گرفته می شود که البته رونمایی از نسخه های جدید سیستم عامل اندروید نیز معمولا در این زمان انجام خواهد شد. با این وجود، در حالی که تقریبا ۲ ماه تا تاریخ شروع این فستیوال فاصله داریم اما به نظر می رسد که گوگل به دنبال آن است که نسخه جدید از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید P را بسیار زودتر از زمان معمول رونمایی کند.
به این ترتیب نیز به نظر می رسد که گوگل این بار نیز مانند سال گذشته که رونمایی از اندروید O را در ماه مارس انجام داد، تصمیم دارد تا اندروید P را در طی چند روز آینده رونمایی کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایوان بلاس به عنوان یکی از کاربران توئیتر و فعال در زمینه فناوری، اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P در میانه ماه مارس عرضه خواهد شد. با این حال هنوز مشخص نیست که تعداد پیش نمایش های اندروید P  قبل از عرضه نسخه نهایی بر روی اولین تلفن همراه هوشمند، چقدر خواهد بود. البته اگر بخواهیم مطابق برنامه های سال گذشته گوگل برنامه ریزی کنیم باید بدانیم که این کمپانی در طی دو سال گذشته در حدود ۵ نسخه توسعه دهنده از اندروید P را برای توسعه دهندگان عرضه کرده بود.
با این وجود در حال حاضر و قبل از رونمایی از نسخه توسعه دهنده اندروید P، بسیاری از گزارش ها ویژگی های جدید این نسخه از اندروید را عرضه داشته اند که از آنها می توان به پشتیبانی از شیار صفحه نمایش و گزینه ای برای هشدار به کاربران در صورت ضبط شدن مکالمه های صوتی شان یاد کرد.
همچنین لازم به ذکر است که جدیدترین تلفن های همراه هوشمند گوگل ممکن است تنها دستگاه هایی باشند که از اولین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P پشتیبانی می کنند. با این حال انتظار می رود که رفته رفته بر تعداد این تلفن های همراه هوشمند پشتیبانی کننده افزوده شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا