اخبار

اولین شهری که به گوگل فایبر مجهز شد، اولین شهری خواهد بود که اینترنت رایگان را از دست می دهد

بعضی چیزها به حدی خوب هستند که از ابتدا واضح است همیشگی نخواهند بود و چه چیزی بهتر از دسترسی همیشگی به اینترنت رایگان؟ کانزاس اولین شهری بود که به پروژه گوگل فایبر مجهز شد و امتیاز استفاده از اینترنت رایگان را به دست آورد. البته این سرویس کاملاً رایگان نبود و نصب اولیه آن معادل ۳۰۰ دلار هزینه برمی داشت که چندان ارزان هم نبود. اما به زودی تغییراتی در سرویس های فایبر این شهر رخ خواهد داد که مشخص نیست کانزاسی ها را خوشحال خواهد کرد یا ناراحت!
به زودی خبری که نمی دانیم برای کانزاس مجهز به اینترنت فایبر که هم اکنون تحت نظارت مستقیم شرکت آلفابت است، خبر خوب یا بدی خواهد بود اجرایی می شود. آلفابت قصد دارد از دریافت هزینه نصب اولیه سرویس فایبر چشم پوشی کند اما در عوض، یک عضویت ماهیانه را برای کاربران در نظر بگیرد که اینترنت پر سرعت تری را در مقایسه با سرویس های اینترنتی رایج در اختیار کاربران قرار می دهد.
کانزاس هم اکنون دو راه پیش رو دارد و که اجرایی شدن آنها به چگونه پیش رفتن شرایط تا اواخر سال جاری میلادی بستگی دارد. اولین راه که شرایط معقول تری را به کاربران کانزاسی ارایه می دهد، فایبر ۱۰۰ نام دارد که سرعت آپلود و دانلود ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را به ازای پرداخت حق عضویت ماهیانه ۵۰ دلاری در اختیار کاربران می گذارد. گزینه بعدی اما همچنان یک سرویس رایگان خواهد بود با این تفاوت که تنها در آپارتمان های عمومی عرضه خواهد شد. دومین روش بخشی از برنامه مسکن انبوه آمریکا و همکاری گوگل با بخش توسعه شهری آمریکاست که در ماه فوریه سال گذشته معرفی شد. تصادفاً کانزانس دوباره اولین شهری ست که این برنامه را تست خواهد کرد.
آلفابت هنوز دلایل این تغییر قیمت را تشریح نکرده است اما یکی از سخنگویان این شرکت به صورت غیر رسمی تایید کرده که این خبر صحت دارد. شاید اصلی ترین دلیل این تغییر، جذب مشتریان بیشتر باشد. ظاهراً فریب اینترنت رایگان آنقدر قوی نبوده که بتواند کاربران ثبت نام شده را متقاعد کند که پرداخت هزینه ۳۰۰ دلاری نصب اولیه را نادیده بگیرند. از آنجا که فایبر بعد از گوگل جزو گران ترین بخش های آلفابت است، به نظر می رسد که این شرکت چنین تغییری را ایجاد کرده تا بتواند این بخش را نیز به یک سرویس سودآور تبدیل کند و کاملاً واضح است که تمامی فشار روی بخشی به نام Access است که پروژه فایبر را مدیریت می کند.
تعیین حق عضویت ماهیانه نیز نقاط ضعفی دارد. نسخه اینترنت رایگان سرعتی معادل ۵ مگابایت بر ثانیه را ارایه می داد در حالی که سرعت اصلی اینترنت ۱۰۰ مگابایتی، بسیار سریع تر است و همتراز با سایر ارایه دهندگان سرویس های اینترنتی ست. سایر گزینه های این سرویس شامل اینترنت فوق پر سرعت با ارزش ماهیانه ۷۰ دلار خواهد بود و سرویس TV همراه نیز ۱۳۰ دلار ماهیانه هزینه دارد. طبق نامه های که به مشتریان پروژه فایبر کانزاس ارسال شده، آنها می توانند تا تاریخ ۱۹ می از سرویس اینترنت رایگان خود استفاده کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا