اخبار

اوپو R9 و R9 Plus رسما معرفی شدند

اوپو رسما در کشور چین از دو گوشی جدید اوپو R9 و اوپو R9 Plus رونمایی کرد. هر دو گوشی از یک زبان طراحی بهره می‌برند اما در زیر قاب این دو گوشی تفاوت‌های فاحشی وجود دارد.

Oppo R9

اوپو R9 کوچک‌ترین گوشی دو محصول معرفی شده است. این فبلت از یک صفحه‌ی ۵.۵ اینچی AMOLED با رزولوشن FullHD بهره برده و همچنین دارای حاشیه‌ی ۱.۶۶ میلی‌متر در کناره‌های صفحه خواهد بود. محصول جدید اوپو دارای ابعاد ۱۵۱.۸ در ۷۴.۳ به ضخامت ۶.۶ میلی‌متر است.
اوپو R9 و R9 Plus رسما معرفی شدند؛ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از خود سلفی بگیرید
در زیر قاب این گوشی از یک تراشه‌ی هلیو پی ۱۰ ساخت مدیاتک استفاده شده که دارای ۴ هسته‌ی آن با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی دیگر نیز با فرکانس ۱.۰ گیگاهرتز کار خواهند کرد. R9 دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و همچنین ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود که به لطف درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس دی می‌توان این فضا را افزایش نیز داد.
نکته‌ی جالبی که وجود دارد دوربین این گوشی است زیرا دوربین جلو به مراتب از دوربین عقب بهتر است. دوربین جلو دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بوده و از لنز F/2.0 با وسعت دید ۷۸.۱ درجه‌ای بهره می‌برد. در عقب گوشی نیز یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با روزنه‌ی F/2.2 به کار رفته است که وسعت دید آن ۸۰.۶ درجه خواهد بود.

Oppo R9 Plus

R9 Plus چند تفاوت فاحش با مدل کوچک‌تر خود دارد. اولین آن تفاوت در اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشگر است که در R9 Plus از صفحه‌ی ۶ اینچی استفاده شده که آن نیز البته AMOLED بوده و رزولوشن ۱۰۸۰p دارد. هرچند، اندازه‌ی حاشیه‌های کنار صفحه نسبت به مدل کوچک‌تر خود کمی بیشتر بوده و ۱.۷۶ میلی‌متر است. نسبت صفحه به بدنه نیز ۷۹.۳ درصد است که در R9 با نسبت صفحه به بدنه‌ی ۷۷.۷ درصدی رو به رو هستیم.
در زیر قاب این گوشی از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ استفاده شده که ۴ هسته‌ی پردازنده‌ی آن با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز (Cortex-A72) کار کرده و ۴ هسته‌ی دیگر نیز با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز (Cortex-A53) کار می‌کند. ۴ گیگابایت رم نیز در این گوشی موجود است و از دو گزینه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده خواهد کرد. یک درگاه هیبرید نیز وجود دارد تا کارت میکرو اس دی یا یک سیم کارت دوم را در آن قرار دهید.
اوپو R9 و R9 Plus رسما معرفی شدند؛ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از خود سلفی بگیرید ۲ ۲
هرچند ترکیب دوربین در این گوشی کمی منطقی‌تر به نظر می‌رسد در حالی‌ که دوربین جلوی این گوشی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد، دوربین عقب نیز سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد تا یک ترکیب خوب را تشکیل دهند. به لطف تراشه‌ی قدرتمندی که بر روی این گوشی نصب شده، می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن ۴K ضبط کرد.
در مقابل هر دو گوشی از یک سنسور اسکنر اثر انگشت استفاده شده  است. همچنین سیستم شارژ VOOC Flash نیز در این دو گوشی به کار رفته که البته با Super VOOC که در رویداد MWC 2016 از آن رونمایی شد متفاوت است و به عمل‌کرد آن نمی‌رسد. هرچند گفته شده که در R9 از یک باتری با ظرفیت ۲,۸۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده شده و در R9 Plus نیز باتری با ظرفیت ۴,۱۲۰ میلی‌آمپر بر ساعت قرار دارد. این دو گوشی مبتنی بر اندروید ۵.۱.۱ خواهند بود.
اوپو R9 و R9 Plus رسما معرفی شدند؛ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از خود سلفی بگیرید ۳
هر دو گوشی اوپو R9 و R9 Plus از ارتباطات ۴G LTE پشتیبانی می‌کنند اما فقط مدل پلاس این گوشی‌ها با Wi-Fi 802.11 ac سازگار است. یک تفاوت دیگری نیز که وجود دارد در بهره بردن از بلوتوث است که مدل معمولی از بلوتوث ۴.۰ استفاده کرده و مدل پلاس نیز سازگار با بلوتوث ۴.۱ خواهد بود.
مدل استاندارد R9 قیمتی معادل با ۴۳۰ دلار داشته و هم اکنون قابل پیش‌خرید است تا در بیست و چهارم مارس همزمان با عرضه شدن در چین، به دست سفارش دهندگان برسد. مدل پلاس نیز قیمتی معادل با ۵۱۰ دلار برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی خود داشته و از دوازدهم آوریل در قفسه‌ی فروشگاه‌های چین قرار خواهد گرفت.
منبع: gsmarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا