اخبار

اپل احتمالاً پورت USB 3.0 را از مک بوک پرو حذف خواهد کرد

یکی از لپ‌تاپ‌های محبوب در دنیا سری مک بوک است با اینکه این مدل مدتهاست میهمان کاربران بوده اما از لحاظ ظاهری تغییر چندانی نداشته و تنها با افزودن سخت افزار بروز اپل مدل‌های جدید آن را وارد بازار کرده است.در این میان حضور کروم بوک با قیمتی پایین و امکاناتی مناسب باعث شده است سری مک بوک ایر را در فروش به حاشیه رانده شود.
مدتی است که شایعات متعددی درباره‌ی آینده و تغییراتی که اپل برای سری مک بوک در نظر دارد، به گوش می‌رسد استفاده از دکمه‌های لمسی OLED، استفاده از اسکنر اثر انگشت از جمله‌ی این موارد هستند.
در تازه‌ترین شایعات سایت ژاپنی Macotakara که پیشتر برای اولین بار شایعه‌ی حذف پورت هدفون در آیفون ۷ را مطرح کرده بود، اعلام کرده است اپل قصد دارد تا درگاه USB 3.0 را از مدل‌ MacBook Pro حذف کند.
اگر این گزارش صحت داشته باشد احتمالاً اپل از یک یا چند پورت USB-C به جای مدل قبلی استفاده خواهد کرد این درگاه علاوه بر سرعت بالا در انتقال اطلاعات می‌تواند به عنوان شارژر نیز استفاده شود مانند آنچه در مدل New MacBook (مک بوک‌های ۱۲ اینچی) مورد استفاده قرار گرفت.
البته در کنار این تغییر، تعویض پورت تاندربولت ۲ به نسخه‌ی ۳ نیز احتمالاً در برنامه‌ی اپل قرار خواهد داشت.
در بخش دیگری از این گزارش به توقف خط تولید مک بوک ایر ۱۱ اینچی اشاره شده و ظاهراً قرار است تنها مدل ۱۳.۳ اینچی MacBook Air تولید شود.
تغییر در ظاهر و افزایش قابلیت‌های مک بوک پارامتری است که طرفداران از اپل انتظار دارند. اگر دگرگونی اساسی برای این دسته از محصولات در نظر گرفته نشود کمپانی‌های مانند لنوو با تولیداتی همچون Yoga Book بازار لپتاپ‌های سبک را به زودی از آن خود خواهند کرد.

منبع engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا