اخبار

اپل اعلام کرد: محصولات ما از این به بعد کند خواهند شد

اپل اعلام کرد: محصولات ما از این به بعد کند خواهند شد
اگر به یادداشته باشید چندی پیش مشخص شد که کمپانی اپل سرعت آیفون‌های دارای باتری‌های قدیمی را به‌صورت عمدی کم می‌کند. این امر و البته تائید آن از سوی کمپانی اپل موجب توجه و البته نومیدی بسیاری از دوست داران و کاربران محصولات این کمپانی شد. بااین‌وجود اپل به‌سرعت از کاربران خود عذرخواهی کرده و پس از توضیحات تکمیلی دراین‌باره اظهار داشت که این دسته از کاربران تنها با پرداخت ۲۹ دلار می‌توانند باتری فاسد شده آیفون خود را تعویض کنند.
بااین‌وجود نگرانی‌ها در این رابطه هنوز فروکش نکرده است و بسیاری از کاربران گمان می‌کنند که اپل ممکن است امر نه‌چندان مشتری پسندانه یادشده را برای دستگاه‌های دیگر این شرکت از قبلیت آیپدها، مک بوک ها و اپل واچ‌ها نیز تکرار کند. به‌این‌ترتیب بسیاری از متخصصان به سراغ اپل رفته و دراین‌باره از مقامات کمپانی یادشده سؤال کرده‌اند که اپل نیز به‌صورت قطعی انجام چنین کاری را رد کرده و در ادامه اظهار داشته است که:« این قابلیت مدیریت باتری مختص آیفون است و بر روی دیگر محصولات اپل اجرا نمی‌شود.»
بااین‌حال سؤال دیگری که در رابطه مطرح‌شده است این است که چرا تنها آیفون‌ها در این زمینه مورد هدف بوده‌اند؟ البته که پاسخ این سؤال هنوز به‌صورت قطعی مشخص نشده است اما اپل سرعت دستگاه‌ها را به این دلیل کم می‌کند که از خاموش شدن‌های غیرمنتظره به‌واسطه ضعف باتری جلوگیری کند که این امر می‌تواند در شرایطی پیش بیاید که تلفن همراه موردنظر در بالاترین حد از عملکرد خود قرار می‌گیرد و باتری دستگاه به دلیل قدیمی شدن و فساد احتمالی نمی‌تواند نیروی لازم برای این عملکرد را تأمین کرده و درنتیجه دستگاه به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود.
البته باید به یادداشت که آی پد ها نسبت به آیفون‌ها باتری‌های بزرگ‌تری داشته و بهتر قادر خواهند بود تا بالاترین حد عملکرد دستگاه را مدیریت کنند. همچنین این دسته از باتری‌ها نسبت به باتری‌های تلفن‌های همراه هوشمند کم‌تر شارژ می‌شوند و همین امر نیز می‌تواند منجر به دوام بیشتر آن‌ها شده و تمامی این‌ها درنهایت به این قضیه منتهی می‌شوند که کاهش سرعت عمدی آی پد ها ضروری ندارد. این ماجرا در رابطه با مک بوک ها نیز یکسان بوده و اگر کاربر یکی از این دستگاه‌های یادشده هستید جای نگرانی در رابطه با کاهش سرعت عمدی دستگاهتان وجود ندارد.
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا