اخبار

اپل امکان سوئیچ کردن بین سیری و گوگل اسیستنت را فراهم کرد

طبق اخرین اخبار به نظر می رسد که اپل قصد دارد که به کاربران اجازه دهد تا بتوانند بین سیری و گوگل اسیستنت یکی را انتخاب نمایند. در حال حاضر روش کارکرد دستیار شخصی گوگل اسیستنت در سیستم‌عامل آی‌اواس شبیه سایر نرم‌افزارهای شخص‌ثالث بوده و برای دسترسی به آن باید اپلیکیشن را به صورت معمولی باز و سپس درخواست‌های مورد نظرتان را اعلام کنید. پس از اینکه کار خود را با دستیار صوتی گوگل انجام دادید می‌توانید همانند اپلیکیشن‌های دیگر از آن خارج شوید. مطمئا با تایید این خبر تعداد زیادی از کاربران سیستم‌عامل آی‌اواس ترجیح می‌دهند تا از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به جای سیری استفاده کنند. اینکه قابلیتی فراهم شود تا افراد بتوانند دستیار شخصی پیش‌فرض را در آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل خودشان تعیین کنند قطعا مورد پسند بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. همانطور که در خبرهای مختلف پیش‌بینی شده امسال به احتمال زیاد شاهد رونمایی از سه آیفون جدید به‌نام‌های آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ خواهیم بود.
این خبر ما را یاد استفاده از آیفون از گوگل مپ در سال های قبل می اندازد. منبع این گزارش اشاره نکرده که آیا همکاری جدید اپل و گوگل به همکاری این دو کمپانی در زمان معرفی اولین آیفون شباهت خواهد داشت یا خیر. برخی از کاربران استفاده از گوگل اسیستنت در آی‌اواس را با استفاده از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون موسوم به الکسا در برخی از گوشی‌های ساخت هواوی مقایسه می‌کنند. خریداران اچ‌تی‌سی یو ۱۱ در ایالات متحده‌ی آمریکا و نیز انگلستان و آلمان به زودی فرصت استفاده از دستیار صوتی آلکسا را در گوشی‌هوشمند خود خواهند داشت. البته امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز به صورت همزمان وجود دارد.
در طی سال جدید بسیاری از شرکت ها بر آن شدند که بتوانند دستیار صوتی خود را توسعه دهند. گوگل نیز گوگل اسیستنت را توسعه داده و مایکروسافت هم در این بین دستیار شخصی کورتانا را به کاربرانش ارائه می‌دهد. اخیرا کمپانی اپل با معرفی بلندگوی هوشمند هوم‌پاد از دستیار صوتی سیری در این دستگاه استفاده کرده است. همچنین شایعه شده که سامسونگ در حال تولید یک اسپیکر هوشمند است که برای تعامل با کاربر از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی در این محصول بهره خواهد گرفت.
با توجه به این واقعیت که هم‌ اکنون رقابت بین شرکت‌ها در حوزه‌ی دستیارهای شخصی مجازی بسیار شدید شده، منطقی است که اپل تمام تلاش خود را انجام دهد تا سیری تنها دستیار شخصی پیش‌فرض برای کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون باشد. با بیش از پیش شایع شدن این مساله شاهد اعمال تغییراتی در نوع همکاری اپل و گوگل باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا