اخبار

اپل با حذف اپلیکیشن Dash از اپ استور، خشم توسعه دهندگان را برانگیخت

اپل یکی از اپلیکیشن‌های محبوب توسعه‌دهندگان را از اپ استور حذف کرده و حتی حساب کاربری توسعه‌ی دهنده‌ی این اپلیکیشن را نیز از دسترس خارج کرده است.
نام این اپلیکیشن Dash بوده و برای هر دو سیستم عامل Mac و iOS اپل در اختیار علاقمندان بود. با استفاده از این اپلیکیشن که چند سال است در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته، می‌توان قطعه کدهای پرکاربرد را جستجو کرده و مورد استفاده قرار داد.
حذف این اپلیکیشن از اپ استور خشم بسیاری از توسعه دهندگان را برانگیخته است. اپل مدعی است که این اپلیکیشن از نظرات ساختگی استفاده کرده است. توسعه‌دهنده Dash در وبلاگ خود با اشاره به دریافت ایمیلی مبنی بر مسدود شدن دسترسی به علت پیاده کردن روش‌های متقلبانه، به این نکته اشاره کرده که متخصصان اپل پس از تماس وی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند جزئیات بیشتری را در این خصوص ارائه کنند. البته وی با بروزرسانی پست خود، از تماس اپل پرده برداشته و به این نکته اشاره کرده که اپل وی را متهم به استفاده از نظرات تقلبی کرده است.
اپلیکیشن Dash‌ دارای نظرات مثبت زیادی بود، چراکه به نظر می‌رسد این اپلیکیشن در میان توسعه‌دهندگان بسیار محبوب بوده است.
توسعه‌دهنده‌ی Dash همچنان به توسعه‌ی اپلیکیشن نسخه‌ی مک ادامه می‌دهد، حال آنکه وی درآمدزایی از طریق فروش نسخه‌ی iOS را از دست داده و از این‌رو بنابر اطلاعات ارائه شده توسط این توسعه‌دهنده وی در فکر متن باز کردن این اپلیکیشن و در اختیار گذاردن آن از طریق GitHub است.
شماری از توسعه‌دهندگان با اشاره به این موضوع، دلیل عدم اعتماد به اپل استور را در پیش گرفتن چنین سیاست‌هایی در قبال شماری از اپلیکیشن‌ها عنوان می‌کنند.
شماری از توسعه دهندگان با اشاره به این موضوع بنیان گذاشتن یک کسب و کار براساس پلتفرم اپل را یکی از اشتباه‌ترین سیاست‌هایی می‌دانند که یک توسعه دهنده می‌تواند در پیش بگیرد.

منبع businessinsider
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا