اخبار

اپل با وجود افت بازار تبلت باز صدرنشین است

محققین شرکت IDC که در زمینه‌ی فروش محصولات مختلف در بازار جهانی فعالیت می‌کنند به‌تازگی آماری از افت بازار تبلت منتشر کرده‌اند که با این وجود، اپل هنوز صدرنشین است.
اگر بخواهیم واضح بگوییم آمار فروش تبلت‌ها چندان تعریفی ندارد و درحالی‌که بازار موبایل داغ است سخت‌افزارهای کامپیوتر و اینک تبلت‌ها از فروش کم خود رنج می‌برند.
طبق آمار منتشر شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ شاهد افت ۱۴٫۷ درصدی فروش تبلت‌ها نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ بوده‌ایم. با اینکه گفته می‌شود سه ماهه نخست هر سال، زمانی است که کمترین فروش محصولات رخ می‌دهد اما آمار منتشر شده چندان جالب نیست و افت بازار تبلت خبر از این موضوع می‌دهد که کاربران علاقه‌ی کمتری نسبت به خرید تبلت‌ها دارند.
از دلایل افت بازار تبلت می‌توان به رشد بازار موبایل اشاره کرد زیرا تلفن‌های هوشمند امروزی نه تنها کاربردی‌تر هستند بلکه به خاطر افزایش ابعاد صفحه نمایش سبب می‌شوند که کاربر دیگر نیازی به خرید تبلت نداشته باشد.
اکثر تولیدکنندگان بزرگ تبلت در جهان مانند اپل، سامسونگ و لنوو با مشکل افت فروش نسبت به سال گذشته رو به رو بودند و تنها کمپانی‌هایی مانند هواوی و آمازون رشد داشته‌اند که این کمپانی‌ها در واقع به‌تازگی به جمع سازندگان تبلت پیوسته‌اند.
محققین IDC معتقد هستند که کاربران تنها زمانی اقدام به خرید یک تبلت جدید می‌کنند که تبلت قدیمی آن‌ها دیگر کارایی نداشته باشد و حتی درصورتی‌که بخواهند تبلت قدیمی خود را با یک تبلت جدید تعویض کنند به سراغ مدل بالا رده‌ای نخواهند رفت و مدل مقرون به صرفه‌ای را در سبد خرید خود جای خواهند داد.
افت بازار تبلت فقط به محصولات بالا رده برنمی‌گردد و تبلت‌های اندرویدی نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اصولا اکثر کاربران از یک گوشی اندرویدی بهره می‌برند و به همین دلیل برای خرید تبلت به سراغ سیستم عاملی می‌روند که امکانات گسترده‌تری داشته باشد. دلیل خرید تبلت‌های سرفیس و یا آیپدها نیز یکی از همین موضوعات است زیرا در کنار امکانات اختصاصی که دارند از یک رابط کاربری متفاوت نیز بهره می‌برند.
با وجود تمامی این مشکلات و افت بازار تبلت، اپل توانسته با فروش ۱۰٫۳ میلیون واحد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی با کسب ۲۵٫۹ درصد از کل بازار در جایگاه نخست قرار گیرد. سامسونگ نیز در جایگاه دوم قرار دارد. این کمپانی کره‌ای توانسته است ۱۵٫۲ درصد از بازار را با فروش ۶ میلیون واحد تبلت به دست آورد.
افت بازار تبلت
با در نظر گرفتن این موضوع که دو ابرکمپانی ذکر شده در جایگاه‌های اول و دوم جدول قرار دارند اما اپل نسبت به سه ماهه سال قبل میلادی از ۲۷٫۲ درصد سهم بازار به ۲۵٫۹ درصد افت کرده و سامسونگ نیز از ۱۸ درصد به ۱۵٫۲ درصد رسیده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا