اخبار

اپل به دنبال خدمات ویژه سلامتی برای کاربران آیفون

اپل به دنبال خدمات ویژه سلامتی برای کاربران آیفون

اپل به دنبال خدمات ویژه سلامتی برای کاربران آیفون

شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه در طول چند سال اخیر توانسته‌اند تا از وجود فناوری‌های جدید و ویژه بر روی دستگاه‌های خود بهره‌مند شوند. حسگرهای جدید با قیمت‌هایی معقول عرضه شده‌اند و شرکت‌ها از این موارد برای ایجاد بهترین محصولات ممکن برای استفاده مشتریان بهره می‌گیرند. در این میان شرکت اپل تمرکز ویژه‌ای بر روی حسگرهای سلامتی داشته است و سعی دارد تا تلفن‌های همراه هوشمند خود را به وضعیت بسیار ویژه‌ای مجهز سازد.

تلاش‌های اپل برای متمرکز کردن ثبت سوابق پزشکی بر روی آیفون‌ها با کمک یک کمپانی استارت‌آپ کوچک به نام Health Gorilla به ثمر رسیده است. این همکاری در واقع موجب می‌شود تا افراد بتوانند انتشار این اطلاعات با پزشکان و مراکز سلامت مختلف را به‌راحتی ممکن بسازند.

شرکت Health Gorilla در همکاری با این غول آمریکایی اطلاعات سلامت متفاوتی را از کاربران جمع‌آوری می‌کند و در صورت نیاز آن را در اختیار بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی می‌گذارد. با به سرانجام رسیدن این همکاری کاربران آیفون‌ها می‌توانند اطلاعات پزشکی خود اعم از حساسیت‌ها و نتایج آزمایشگاهی را ضبط و مرور کنند و در صورت نیاز آن‌ها را با پزشکان قرار دهند.

گزارش‌های سال گذشته حاکی از ساخت تیمی قوی در اپل برای این منظور و مشورت گیری کمپانی یاد شده از اشخاص مختلف به‌منظور ایجاد یک ابزار برای ثبت اطلاعات پزشکی بیماران بود. این فناوری به‌احتمال بسیار زیاد بر روی پلتفرم‌های HealthKit و CareKit اپل نیز ارائه خواهد شد. البته کمپانی Health Gorilla شریکی بسیار کوچک برای اپل است که تنها ۵ میلیون دلار ارزش دارد و این کمپانی با این حال در وب سایت خود اعلام کرده است که فناوری یاد شده ارائه دهنده تصویری کامل از تاریخ سلامت بیمار است. با این وجود هنوز دقیقا مشخص نیست که اپل در چه زمان و چگونه این ابزار جدید را راه‌اندازی می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا