اخبار

اپل حسگر اثر انگشت آیفون ۸ را در زیر صفحه نمایش قرار می دهد

خبر هایی از آیفون ۸ به گوش می رسد مبنی بر این که سنسور اثر انگشت به صورت اپتیکی در کل صفحه نمایش این گوشی پخش باشد که بتوانیم با گذاشتن انگشت روی هر کجای صفحه نمایش قفل گوشی را باز کنیم. این سنسور جدید می‌تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای تاچ‌ آی‌دی کنونی گوشی‌های آیفون باشد.
خب به نظر می رسد که بعد از عرضه گلکسی S8 ، اپل نیز به فکر صفحه کامپکت و اجرای نسبت صفحه نمایش ۱۸٫۵:۹ است. علاوه بر این گفته‌ می‌شود آیفون بعدی اپل مجهز به سنسور مادون قرمز و دوربین بهبودیافته‌ای خواهد بود تا بدین طریق زمینه‌های لازم برای ارائه‌ی قابلیت‌های واقعیت افزوده در این محصول فراهم شود. ظاهرا شرکت TSMC نیز در همایش تایپه در مورد قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی آیفون‌های امسال صحبت کرده است.
همانطور که می دانید پی در پی شایعات زیادی در مورد آیفون ۸ در این ماه ها به گوش رسید که در برخی از شایعات گفته‌ می‌شود سنسور اثر انگشت این گوشی با دکمه‌ی پاور یکپارچه خواهد شد و بر اساس برخی دیگر، سنسور اثر انگشت آیفون امسال در بخش پشتی این محصول تعبیه خواهد شد. در نهایت  بهضی از شایعات به قرارگیری سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر آیفون ۸ اشاره کرده‌اند.
البته به نظر می رسد که محتمل ترین شایعه، همان سنسور اثر انگشت اپتیکی زیر صفحه نمایش آیفون باشد. بدین ترتیب خریداران آیفون ۸ می‌توانند به‌سادگی و قرار دادن انگشتان خود روی بخش پایینی نمایشگر این گوشی، عملیات اسکن اثر انگشت را انجام دهند.
پیش از این KGI در چند گزارش مختلف جزئیاتی در مورد قابلیت‌های واقعیت افزوده و دوربین آیفون ۸ منتشر کرده است. در یکی از این گزارش‌ها،  نشان داده شده که تشخیص عمق توسط سنسور مادون قرمز برای شناسایی چهره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این یکی از راه‌های باز کردن قفل آیفون ۸ توسط کاربران خواهد بود.
منبع این گزارش جدید نیز قابل اطمینان است. دیجی‌تایمز اعلام کرده که این خبر از جانب منابع نزدیک به TSMC به‌دست آمده است. باید اشاره کنیم که TSMC در واقع تولید‌کننده‌ی چیپ‌ست A11 اپل است و به همین دلیل دسترسی زودهنگام به نسل جدید آیفون‌های کوپرتینویی‌ها برای این کمپانی غیر ممکن نیست.
احتمالا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد عرضه این گوشی باشیم البته انتظار می رود که قیمت این گوشی کمی افزایش یابد
همچنین در شایعات مختلف گفته‌ می‌شود امسال کمپانی اپل علاوه بر آیفون ۸ از دو آیفون دیگر با نام‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس رونمایی خواهد کرد که این دو محصول به ترتیب از نمایشگرهایی به ابعاد ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچ بهره خواهند برد. این دو مدل در واقع نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس محسوب می‌شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا