اخبار

اپل در حال نزدیک شدن به توانایی ساخت صفحه نمایش بدون حاشیه است

اگر به گذشته نگاه کنیم گوشی‌های موبایل از لحاظ ظاهر، ابعاد و سخت افزار تغییرات عمده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و این روند تغییر همچنان ادامه دارد. یکی از برجسته‌ترین تغییرات در چند سال اخیر ساخت صفحه نمایش‌های خمیده و بدون لبه است.
صرف نظر از اینکه آیا قرار دادن صفحات با انحنا و بدون لبه در گوشی‌های هوشمند موضوعی مهم و کاربردی است یا خیر اما همین تغییر در ظاهر باعث شده است تا بسیاری شیفته‌ی این مدل از  گوشی‌ها شوند. در این میان شرکت سامسونگ ساخت این مدل از صفحات نمایش را به روال عادی در پرچمدارهای خود تبدیل کرده است ولی شرکت‌های دیگر از دید احتیاط به این موضوع نگاه می‌کنند.
به نظر می‌رسد اپل کمپانی است که سعی دارد زمینه‌های ساخت چنین صفحات نمایشی را برای آیفون‌ ۸ خود فراهم کند.
البته برای انجام چنین کاری می‌بایست تغییرات عمده‌ای در ساختار آیفون لحاظ شود تا بتوان از تکنولوژی نمایشگر‌های بدون لبه بهره برد. برای مثال باید دکمه‌ی Home، سنسور اثر انگشت، حسگر نور محیط، دکمه‌ی پاور و … را به گونه‌ای تازه طراحی شوند.
بر اساس طرح‌هایی که پیش‌تر در ماه June سال ۲۰۱۵ از سوی اپل ارائه شده و به تازگی توسط سازمان ثبت اختراعات آمریکا USPTO به تایید رسیده است معلوم شد این تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند فکری تازه برای ساخت صفحه‌ی نمایش آیفون‌های بعدی دارد.
این طرح شامل تمامی وسایل الکترونیکی که دارای صفحه‌نمایش و سنسور نور در آن است، خواهد بود. به طور کلی در این مطلب به ساخت صفحات نمایشی متشکل از یک لایه‌ی شفاف، یک لایه‌ی تولید کننده‌ی نور و یک لایه‌ی حساس به لمس اشاره شده است. نکته‌ی مهم قرار دادن حسگر نور محیط مابین صفحه‌ی شفاف و لایه‌ی حساس به لمس است، موضوعی که تا به امروز در هیچ یک از محصولات اپل وجود نداشته است.
احتمال می‌رود Apple قصد دارد در اولین اقدام برای ایجاد صفحات نمایش بدون لبه قسمت بالایی آیفون که محل قرار گیری حسگر نور محیط و دوربین است را حذف کرده و سنسور تشخیص نور محیط را به درون لایه‌‌های صفحه‌ی نمایش ببرد.
باید منتظر ماند و دید آیا اپل قصد دارد از چنین طرح‌هایی برای تغییر در ظاهر آیفون و آیپد‌های بعدی خود استفاده کند یا اینکه اینها فقط در حد طرح و گمانه‌زنی باقی خواهد ماند؟

منبع pocketnow
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا