اخبار

اپل در iOS 10 برای بهبود سرویس های هوشمندش اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند

اپل همواره به این موضوع اشاره کرده که هیچ یک از داده‌های وارد شده توسط کاربران در سرویس‌هایش را مورد استفاده قرار نداده و همواره سعی کرده تا حریم خصوصی کاربران را حفظ کند. این کمپانی در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش اعلام کرد برای بهبود سرویس‌دهی سیری و تعامل با کاربران نیاز دارد تا شماری از داده‌ها را مورد استفاده قرار دهد. این امر پس از عرضه‌ی رسمی نسخه‌ی نهایی iOS 10 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
اپل به منظور تقویت سرورهای خود نیازمند دسترسی به اطلاعات کاربران است و از سوی دیگر نمی‌خواهد حریم خصوصی کاربرانش به خطر بیفتد. این کمپانی استراتژی جدیدی را برای دسترسی به اطلاعات کاربران در پیش گرفته که از آن با عنوان Differantial Privacy اسم برده است.
با توجه به اینکه اپل عادت ندارد تا جزئیات سرویس‌ها و استراتژی‌های خود را بصورت علنی در اختیار دیگران قرار دهد، در ادامه به بررسی جزئیاتی خواهیم پرداخت که مشخص شده است.

  • براساس اطلاعات ارائه شده اپل جمع آوری اطلاعات موسوم به Differential Data را از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی iOS 10 آغاز خواهد کرد و هنوز اطلاعاتی از کاربران جمع آوری نمی‌شود.
  • تصمیم برای استفاده از اطلاعات به کاربران واگذار شده و در صورت تایید، اپل می‌تواند از این موضوع استفاده کند.
  • اپل به این موضوع اشاره کرده که از تصاویر آپلود شده در فضای ابری آی‌کلود به منظور تقویت قابلیت شناسایی در iOS 10 استفاده نمی‌کند، بلکه از دیتاست‌های دیگری برای تربیت و آموزش الگوریتم‌های خود استفاده می‌کند.  این کمپانی مشخص نکرده که منظور از دیتاست‌های دیگر استفاده از چه نوع اطلاعاتی است.

اپل اعلام کرده که استراتژی جدید جمع آوری اطلاعاتش تنها به چهار حوزه محدود می‌شود که شامل وارد کردن لغات جدید وارد شده به منظور اضافه کردن به دیکشنری محلی کاربران، اموجی‌های جدید تایپ شده توسط کاربر، لینک‌های مورد استفاده در اپلیکیشن‌های مختلف و یادداشت‌های اضافه شده است.
اپل همچنین در iOS 10 شمار از اقدامات و خدماتی را که در iOS 9 در اختیار کاربران گذاشته بود را نیز به کاربرانش ارائه خواهد داد. از این جمله می‌توان به سرویسی نظیر اسکن ایمیل‌ها و پیام‌ها برای یافتن قرار ملاقات تنظیم شده اشاره کرد. همچنین باید به تحت نظر گرفتن اپلیکیشن‌های پراستفاده یا مکان‌هایی که کاربر بیشتر در آن حاضر می‌شود نیز اشاره کرد که از آن‌ها برای تنظیم قرارهای روی تقویم استفاده می‌شود.
با توجه به افزایش فعالیت‌ کمپانی‌های مختلف در حوزه‌ی تقویت بیش از پیش هوش مصنوعی، اپل سعی دارد تا با حفظ حریم خصوصی کاربران، قابلیت‌های این چنینی را نیز در اختیار علاقمندان قرار دهد.
 

منبعrecode

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا