اخبار

اپل ساخت نمایشگر OLED در نسل بعدی آیفون را به الجی و سامسونگ میسپارد

براساس گزاش‌ منتشر شده در رسانه‌های چینی و رویترز، اپل در حال به توافق رسیدن با سامسونگ و ال‌جی برای استفاده از نمایشگر‌های OLED مورد استفاده در نسل بعدی آیفون‌های این کمپانی است. شنیده‌ها حاکی است که آیفون‌های اپل از سال ۲۰۱۸ میلادی مجهز به نمایشگر‌های OLED تولید شده توسط دو کمپانی کره‌ای سامسونگ و ال‌جی خواهد بود.
دو کمپانی کره‌ای در نظر دارند تا با سرمایه‌گذاری ۱۲.۸ میلیارد دلاری ظرفیت تولید نمایشگر‌های OLED خود را در طول دو تا سه سال آینده افزایش دهند. ET News گزارش داده که اپل نیز درصدد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های جدید توسعه یافته توسط این دو کمپانی است تا از این‌رو سهمی در تولید OLEDهایی داشته باشد که برای استفاده در آیفون‌های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرند. ال‌جی درصدد است خط تولید نمایشگر‌های ال سی دی خود را برای تولید OLED تغییر دهد. این سیاست در جهت کاهش هزینه‌های تولید و تغییرات برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز صورت خواهد پذیرفت. در مقابل، سامسونگ ۳۰ درصد کمتر از ال‌جی سفارش دریافت کرده و در نتیجه حجم تولید این کمپانی کمتر خواهد بود.
همانطور که اشاره کرده بودیم، در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی در مورد استفاده از نمایشگر OLED در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود. ال‌جی نیز اقداماتی را در زمینه‌ی افزایش ظرفیت تولید OLED انجام داده که نمی‌توان آن را با تغییر این ماژول در آیفون‌های اپل بی ارتباط خواند. از جمله‌ کمپانی‌های دیگری که در هفته‌های اخیر اخباری در رابطه با تغییرات در آن به منظور تولید انبوه نمایشگر‌های OLED منتشر شده، Japan Display است.
نمایشگر‌های OLED در مقایسه با ال‌سی‌دی تصاویر واضح‌تر و روشن‌تری را ارائه‌ می‌دهند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که هزینه‌ی تولید پنل‌های OLED در برابر ال‌سی‌دی بسیار بیشتر بوده و این ماژول‌ها نیز عمر کوتاه‌تری در مقایسه با نمونه‌های ال‌سی‌دی دارند.
منبعmacrumors

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا