اخبار

اپل و قرار دادن اطلاعات حساب کاربری ۴۴۱۱ کاربر در اختیار مقامات آمریکا

اپل دیروز گزارشی را منتشر کرده است که در آن درخواست‌های دولت آمریکا در مورد اطلاعات حساب کاربری کاربران و یا اطلاعات موجود در دیوایس‌های این کمپانی از ماه جولای تا دسامبر سال ۲۰۱۵ ذکر شده است.
در اطلاعات منتشر شده می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مقامات و مسئولین از اپل اطلاعات موجود در ۵,۱۹۲ حساب کاربری را درخواست کرده‌اند که اپل اطلاعات ۴,۴۱۱ عدد از آن‌ها را به مقامات ارائه کرده است.
در ۵۰۹ مورد تنها اطلاعاتی مانند نام، ایمیل، مشخصات وارد شده و دیگر اطلاعات شخص خواسته شده و در ۳۲۲ مورد نیز خود حساب کاربری و محتوای درون آن به مقامات ارائه شده است. اپل ۱۱۶ عدد از این درخواست‌ها را نیز کاملا رد کرده است. مسئولین در ۴۰۰۰ درخواستی که داشته‌اند اطلاعات ۱۶,۱۱۲ دستگاه را خواسته‌اند که اپل نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها را قبول کرده و اطلاعات را به مقامات داده است.
در خارج از خاک کشور آمریکا، این مقامات کشور چین هستند که درخواست اطلاعات حساب کاربری را افزایش داده‌اند. مقامات چین در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ از اپل ۲۴ بار درخواست کرده‌اند که در کل اطلاعات ۸۵ حساب کاربری خواسته شده اما در نیمه دوم این تعداد درخواست به ۳۲ بار رسیده که البته افزایش اصلی در میزان درخواست اطلاعات حساب کاربری است که به درخواست ۶,۷۲۴ حساب کاربری رسیده است.
اطلاعات موجود در یک حساب کاربری اصولا آن چیزی است که کاربر در iTunes یا iCloud وارد می‌کند که شامل نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، عکس، ایمیل، فایل پشتیبانی دیوایس iOS، پرونده‌ها، محتویات مختلف و بوک مارک‌ها می‌شود. تمام این‌ها، اطلاعاتی هستند که در هر بار درخواست مقامات باید اپل در اختیار آن‌ها قرار دهد.
منبع :Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا