اخبار

اپل قصد دارد تا وابستگی خود به فروش آیفون ها را کاهش دهد

فروش آیفون ها به حدی کاهش یافته است که مدیران شرکت اپل قصد دارند تا از میزان وابستگی این شرکت به فروش آیفون ها بکاهند!کارشناسان معتقدند که اپل باید به دنبال عرضه ی محصول جدید دیگری به یازار باشد که بتواند کاهش فروش آیفون ها را برای اپل جبران کند ، کارشناسان هشدار داده اند که اگر اپل نتواند محصول جذاب دیگری را برای بازار تولید کند ممکن است تا چند سال آینده شاهد دچار شدن این شرکت به عاقبت شرکت نوکیا باشیم.
در این راستا امروز گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد شرکت اپل در حال صرفه هزینه های بسیار و گزاف در دپارتمان تحقیق و توسعه ی خود می باشد و به طور جدی نیت کرده است تا گستره ی محصولات خود را بزرگتر نماید.
طبق این گزارش شرکت اپل هزینه ای ۱۰ میلیارد دلاری را برای دپارتمان تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است که نشان می دهد که مدیران اپل نیز از فروش ضعیف آیفون به ستوه آمده اند و به هر وسیله ای که شده می خواهند تا کاهش فروش آیفون ها را از طریق دیگر محصولات جبران نمایند ، گفتنی است که بودجه ی تخصیص یافته به دپارتمان تحقیق و توسعه ی شرکت اپل در سال ۲۰۱۲ تنها ۳ میلیارد دلار بود.
شرکت اپل قصد دارد تا محصولات جدیدی را طراحی و به بازار عرضه کند و دلیل هم آنست که اپل امیدی به افزایش فروش محصولات و سرویس های فعلی خود ندارد ، در این باره شایعاتی نیز مطرح است که یکی از آنها از ورود شرکت اپل به صنعت خودروسازی یاد کرده و البته اسنادی نیز در این باره وجود دارد ، در شایعات دیگر شنیده می شود که اپل قصد دارد تا به زودی به بازار فناوری واقعیت مجازی وارد شود و ….
جدا از اینکه اپل قصد دارد تا مشخصا بازار خود را در چه جهتی گسترش دهد تا به اینجای کار می دانیم که از این به بعد اپل سیاست های مالی خود را بر پایه ی فروش آیفون ها بنا نخواهد کرد که البته این همان سیاست اپل در ۹ سال اخیر بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا