اخبار

اپل موزیک ۲۷ میلیون کاربر فعال دارد

این هفته اپل اعلام کرد که کاربران ثبت شده برنامه اپل موزیک از ۲۷ میلیون نفر عبور کرده است. هرچند رسیدن به آمار ۲۷ میلیون مشترک که ماهانه حق استفاده از اپل موزیک را پرداخت می‌کنند، نشان از پیشرفت بسیار بالای این سرویس استریم موسیقی دارد؛ اما اسپاتیفای با در اختیار داشتن ۵۰ میلیون مشترک هنوز در میان سرویس‌های استریم موسیقی پیشتاز است. رسیدن به آمار ۲۷ میلیونی نشان از این دارد که سیاست‌های اپل نظیر نصب پیش‌فرض این سرویس روی آیفون‌ها و همچنین امکان استفاده از اپل موزیک برای سه ماه به‌صورت رایگان موفقیت‌آمیز بوده است و کاپرتینویی‌ها از این طریق موفق شده‌اند پیروزی بزرگی کسب کنند. اسپاتیفای برخلاف اپل امکان دسترسی رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد؛ با این تفاوت که کاربرانی که از این سرویس به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند، باید شاهد نمایش تبلیغات باشند.
در خلال مراسم گذشته اپل، این شرکت قابلیت های جدیدی را برای سیستم استریم موسیقی خود رونمایی کرد که کاربران بیشتری را روزانه به خود جذب می کند. برای مثال می‌توان به رونمایی از MusicKit API اشاره کرد که امکان به‌کارگیری اشتراک اپل موزیک کاربران را در اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته فراهم می‌کند. همچنین تغییرات اپل، سرویس استریم موسیقی این کمپانی را اجتماعی‌تر کرده است؛ به‌طوری‌که کاربران اپل موزیک می‌توانند دوستان خود را دنبال کنند و از آنچه دیگران گوش می‌کنند، مطلع شوند. البته اطلاع از موسیقی‌هایی که دیگران گوش می‌کنند مستلزم این موضوع است که کاربر این قابلیت را به‌صورت عمومی فعال کرده باشد.
این تعداد از کاربران به طور افزاینده ای در حال رشد است و اپل موزیک که تا چند ماه پیش ۲۰ میلیون کاربر فعال داشت طی چند ماه کوتاه نزدیک به ۲۸ درصد رشد کاربر داشته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا