اخبار

اپ استور اپل تا سال ۲۰۲۰ از مرز ۵ میلیون اپلیکیشن خواهد گذشت

حتما شما هم تا به حال بارها جمله “یه اپلیکیشن براش وجود داره” را برای رفع نیازهای مختلف و انجام بسیاری از امور زندگی خود شنیده‌اید و به نظر می رسد که در آینده بسیار بیشتر با این جمله برخورد خواهید داشت. شرکت Sensor Tower که در زمینه اپلیکیشن‌ها تحقیق می‌کند به تازگی پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۲۰ در اپ استور اپل بیش از ۵ میلیون اپلیکیشن وجود خواهد داشت، یعنی افزایش دو برابری در عرض چهار سال !
 
اپ استور فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸ میلادی با ۵ هزار اپلیکیشن آغاز کرد و اکنون تعداد این اپلیکیشن‌ها به بیش از دو میلیون رسیده است. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند طیف وسیعی از نیازهای کاربران را برآورده کنند و برای هر سلیقه‌ای یک اپلیکیشن وجود دارد، از اپلیکیشن‌های تخصصی برای ادیت فیلم و عکس گرفته تا برنامه‌های مهندسی، هواشناسی یا حتی اپلیکیشنی برای آموزش مقابله با حمله کوسه‌ها! در این میان بازی‌ها نقش بسیار مهمی را در استور اپل ایفا می‌کنند. از آنجایی که بخش عمده بازی‌ها، عمر کوتاهی دارند، توسعه دهندگان باید به صورت پیوسته بازی‌های جدیدی را طراحی کنند تا بتوانند مخاطبان را جذب کنند. از میان اپلیکیشن‌هایی که در سال ۲۰۱۶ میلادی به اپ استور اضافه شدند، ۴۳ درصد را بازی‌ها تشکیل می‌دادند.
 
چالشی که با وجود عرضه این حجم زیاد برنامه به چشم می‌آید چگونگی انتخاب اپلیکیشن مناسب برای رفع نیازهای کاربران است. اپل به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا در میان نتایج جستجوها، تبلیغات نمایش دهند.
 
اپل طراحی ظاهری استور خود را نیز تغییر داده است. به جای نمایش تعداد زیادی اپلیکیشن که کاربران پیش از این آنها را دانلود کرده‌اند، کاربران تنها اپلیکیشن‌های جدید را مشاهده خواهند کرد. و بخش Categories هم برای انتخاب بهترین اپلیکیشن به کاربران کمک خواهد کرد.
 
در هر حال با وجود اضافه شدن اپلیکیشن‌های جدید، کاربران به صورت منظم تنها از تعداد محدودی برنامه استفاده می‌کنند. مطابق با تحلیل‌های Sensor Tower، کاربران به طور میانگین در ماه ۱٫۵ اپلیکیشن دانلود می‌کنند.
 
منبع : تک شات

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا