اخبار

اکسپریا XZ1 معرفی شد

امروز در خلال نمایشگاه IFA 2017 سونی از دو محصول استثنایی خود به نام اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت رونمایی کرد.
اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت اولین گوشی های سونی هستند که دارای سیستم عامل اندروید اوریو ۸٫۰ می باشند. سونی این گوشی‌ها را با هدف جایگزینی دو گوشی ایکس‌زد و ایکس کامپکت رونمایی کرد. مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی نسبت به نسل گذشته‌ی آن‌ها را می‌توان استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و طراحی به‌روزشده‌ دانست؛ بدین ترتیب که ایکس‌زد ۱ اکنون از بدنه‌ای کاملا فلزی بهره می‌برد.
هر دو گوشی قادر به ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K و نرخ‌های عادی یا اچ‌دی با نرخ فریم ۹۶۰ فریم‌برثانیه است. اگرچه دوربین اصلی گوشی‌های جدید سونی به‌لطف فناوری SteadyShot‌، به‌صورت الکترونیکی از لرزش تصویر در فیلم‌ها جلوگیری می‌کند؛ اما از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر برای ثبت عکس‌های بدون‌ لرزش بی‌بهره است. ژاپنی‌ها برای دوربین جلوی اکسپریا ایکس‌زد ۱ و اکسپریا ایکس‌زد ۱ کامپکت به‌ترتیب از سنسورهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند؛ در حالی که لنز به‌کاررفته در نسخه‌ی کامپکت، زاویه‌ی دید بسیار عریضی دارد.
یاز بهترین قابلیت های XZ1 می توان به اسکن سه بعدی آن نام برد که با یک لنز می تواند از یک شیء اسکن سه بعدی انجام دهد. از این تصویر می‌توان در پرینت سه‌بعدی استفاده کرد یا آن‌ را در شبکه‌‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشت. سونی در نظر دارد تا این قابلیت را با بازی‌ها نیز یکپارچه کند؛ بنابراین احتمالا در آینده‌ی نزدیک، ممکن است کاربر قادر به اسکن سر خود و سپس استفاده از آن به‌عنوان آواتار باشد؛ اما در حال حاضر سونی همکاری خود را بازی‌ساز‌ها نهایی نکرده است.
اکسپریا ایکس‌زد ۱ از نمایشگری ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد که از فناوری اچ‌دی‌آر نیز پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که نسخه‌ی کامپکت این گوشی به نمایشگری ۴.۶ اینچی با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد. پوشش نمایشگر هر دو گوشی از نوع گوریلا گلس ۵ بوده و سونی موفق به دریافت گواهی IP68 برای آن‌ها از مؤسسه‌ی IEC شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا