اخبار

ایراد بزرگ در سیستم شناسایی چهره گلکسی اس ۸ + پاسخ سامسونگ

ایراد بزرگ در سیستم شناسایی چهره گلکسی اس ۸ + پاسخ سامسونگ

گلکسی اس ۸

یکی از قابلیت‌های موجود بر روی تلفن همراه هوشمند گلکسی اس ۸ که نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کرد قابلیت باز کردن قفل این تلفن همراه با استفاده از فناوری تشخیص چهره آن بود با این حال ظاهرا این قابلیت با یک گاف بسیار بزرگ همراه است و آن هم این‌که می‌توان با استفاده از یک عکس سلفی از کاربر تلفن همراه این ویژگی امنیتی را به‌راحتی دور زده و تلفن همراه یاد شده را باز کرد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که سامسونگ امنیت را فدای راحتی کرده است. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از چهره یک کاربر در حین خواب نیز ممکن است بتواند تلفن همراه او را باز کند.

بر اساس گزارش‌های تحلیل گران، ممکن است این خطاها در نسخه نهایی تلفن همراه گلکسی اس ۸ برطرف شوند و نسخه‌های ارائه شده در دست کاربر این مشکلات را نداشته باشند.

با این حال این مشکل بسیار بزرگ امنیتی بسیاری از کاربران را درباره امنیت این تلفن همراه هوشمند به شک انداخته است که به‌نوعی خبری بسیار بد برای کمپانی سامسونگ است. البته این کمپانی نیز این نگرانی‌ها را بی‌جواب نگذاشته است و در طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که این قابلیت تنها برای باز کردن قفل تلفن همراه یاد شده طراحی شده است و نه به‌منظور افزایش امنیت. همچنین این قابلیت چیزی مشابه با عمل ‘swipe to unlock’ است که در آن هیچ نرم‌افزار و سخت‌افزار امنیتی‌ای دخیل نیست.

با این حال، راه‌های مختلفی برای دسترسی به صفحه اصلی در گلکسی اس ۸ طراحی شده است و استفاده از فناوری تشخیص چهره تنها انتخاب کاربران نخواهد بود. به عقیده سامسونگ ارائه حسگر اثرانگشت و حسگر تشخیص مردمک چشم در این تلفن همراه هوشمند به حد کافی تامین امنیت آن را برای کاربران تضمین کرده است. کاربرانی که نگران امنیت دستگاه خود هستند می‌توانند با استفاده از این دو گزینه پیش رو اطمینان لازم در زمینه یاد شده را کسب کنند.

گلکسی اس ۸ امیدهای بسیار زیادی را برای کمپانی سامسونگ زنده کرده است و چشم امید این کمپانی برای جبران خسارت ۳ میلیارد دلاری وارده بر آن در طی مشکلات پیش‌آمده در زمینه گلکسی نوت ۷ به این تلفن همراه هوشمند دوخته شده است. با این حال تنها زمان است که می‌تواند درصد موفقیت این تلفن همراه را روشن کند

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا