اخبار

اینترنت ۵G همین امسال به تلفن های همراه راه می‌یابد

اینترنت 5G همین امسال به تلفن های همراه راه می‌یابد

اپراتور AT&T ایالات‌متحده به دنبال راه‌اندازی شبکه موبایل ۵G جدیدی است که بتواند با مشخصات رادیو جدید ۵G مطابقت داشته باشد. این اپراتور آمریکایی در طی خبری اظهار داشت که این سرویس در طی سال میلادی جاری در ۱۲ شهر مختلف در دسترس خواهد بود اما هنوز نامی از این بازارها یا دستگاه‌هایی که در ابتدا به این سرعت بالاتر به‌روزرسانی می‌شوند برده نشده است.
ملیسا ارنلدی به‌عنوان رئیس فناوری و عملیات AT&T در رابطه با این پیشرفت اعلام داشته است که:« ۵G نحوه زندگی، کار و لذت بردن از سرگرمی‌ها را در ما تغییر خواهد داد. ما به‌سرعت استقرار ۵G موبایل را در سال جاری آغاز می‌کنیم و ارائه این آینده ارتباط را برای مشتریان و تجارت‌ها شروع خواهیم کرد. فناوری نسل پنجم درنهایت با سرعت سریع‌تر و تأخیر فوق‌العاده کم تجاربی نظیر واقعیت مجازی، آینده اتومبیل‌های بدون راننده، پخش ویدیوی ۴K و… را بهبود خواهد بخشید.»
به یاد داشته باشید که شبکه جدید AT&T با فناوری انقلابی ۵G حال حاضر که درواقع نسخه تقویت‌شده‌ای از شبکه‌های ۴G LTE است تفاوت‌های زیادی دارد. فناوری ۵G حال حاضر هم‌اکنون در ۲۳ شهر بزرگ در دسترس است اما AT&T در این رابطه اظهار داشته است که این کمپانی در طی ماه‌های آینده فناوری یادشده را به‌زودی درصدها منطقه جغرافیایی دیگر نیز در دسترس قرار خواهد داد.
البته جالب است بدانید که کمپانی AT&T جزو آخرین کاروَرهای بزرگی است که بلندپروازی‌های خود درزمینهٔ فناوری یاد شده را به صوت علنی اعلام داشته است اما اگر همه‌چیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط این شرکت پیش برود می‌توان انتظار داشت که AT&T جزو اولین کمپانی‌هایی باشد که این فناوری بسیار پیشرفته را برای کاربران خود عرضه می‌کند. ورایزن همچنین به دنبال این است که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی سرویس ۵G را در ۵ شهر بزرگ راه اندازه کند و درعین‌حال کمپانی اسپرینت نیز این فناوری را تا سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه خواهد کرد.
از طرف دیگر اوپراتور T-Mobile نیز انتظار دارد که بتواند پوشش سراسری ۵G را در سال ۲۰۲۰ میلادی در سراسر کشور ارائه کند. البته نسخه محدود این فناوری توسط کمپانی یادشده در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا