اخبار

اینتل در حال خرید یک شرکت فعال در حوزه ی هوش مصنوعی است

شرکت اینتل هم آنطور که از فعالیت هایش به نظر می آید، دریافته است که دیگر صدرنشین بودن در بین سازنده های پردازنده ی دسکتاپ ارزش زیادی ندارد و تکنولوژی در حال سوق یافتن به سوی هوش مصنوعی و ابزار های کوچک می باشد. به همین علت این شرکت بزرگ، در حال مذاکره باری خرید شرکت Nervana که یک شرکت فعال در حوزه ی هوش مصنوعی می باشد، است.
 

شاید شرکت اینتل زیاد در حوزه ی هوش مصنوعی فعال نباشد، اما با خرید این شرکت اوضاع بسیار تفاوت خواهد کرد. شرکت Nervana که در حوزه ی تکنولوژی “ماشین های درک عمیق” بر پایه ی پردازنده است، توسط اینتل خریداری شده است. این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۷ از شتاب دهنده ی سخت افزاری هوش مصنوعی خود با نام Nervana Engine رونمایی خواهد کرد. اینتل به این دلیل این شرکت را خریداری کرده است که بتواند از متخصصین این شرکت استفاده کرده و بهره ی هوش مصنوعی پردازنده های زنون و زنون فی خود را افزایش دهد.
 
می توان گفت که این خرید به خاطر رقابت با انویدیا انجام شده است و اینتل نمی خواهد تا از رقیبش عقب بماند. این شرکت سازنده ی کارت گرافیک، پیشرفت های بسیاری در شتاب دهی به هوش مصنوعی خود هم در سیستم های رانندگی خودکار خودرو، و هم در کارت های گرافیک رده بالای خود، داشته است. اگر اینتل بتواند قدرتی مشابه سیستم انویدیا را تهیه کند، این شرکت رقیب بسیار سختی پیدا خواهد کرد. به خصوص اگر این کار بر روی سرور های این شرکت انجام پذیرد و دیگر عملیات های یادگیری ماشینی هزینه ی اضافی نخواهد. بخواهیم یا نخواهیم اینتل به صورت قاطع انویدیا را هدف قرار داده است و قرار است رقابت سختی در این حوزه ی بسیار داغ فناوری صورت پذیرد.
 

منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا