اخبار

اینتل از پلتفورم آپولو لیک خود برای دیوایس‌های ارزان قیمت رونمایی کرد

سال گذشته بود که پلتفورم Cherry Trail توسط اینتل معرفی شد و حال نوبت به پلتفورم آپولو لیک (Apollo Lake) رسیده تا به دنیا سلام کند. این پلتفورم که برای چیپ‌های اتم ساخته شده می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد دیوایس‌های کوچکی مانند تبلت‌ها، کامپیوترهای یکپارچه یا همه کاره و لپ‌تاپ‌های کوچک شده و در آن‌ها استفاده گردد.
کمپانی اینتل در رویدادی که در کشور چین داشت از پلتفورم جدید آپولو لیک (Apollo Lake) رونمایی کرد که می‌تواند دیوایس‌ها و دستگاه‌های مختلفی را قدرت ببخشد. این پلتفورم از میکرو معماری گلدمونت (Goldmont) بهره می‌برد و همچنین با معماری گرافیکی Gen9 بهینه شده است. جالب است بدانید که آپولو لیک بر اساس پروسه ۱۴ نانومتری ساخته شده و می‌تواند تا ۴ هسته پشتیبانی کند.
طبق گفته‌های اینتل، این پلتفورم جدید با OEM سازگار است تا بتواند به بهبود عمر باتری دیوایس‌ها کمک شایانی کند و در کنار مقرون به صرفه تمام شدن قیمت این دستگاه‌ها از عملکرد فوق العاده‌ای نیز برخوردار شوند.
انتظار می‌رود دیوایس‌هایی که از پلتفورم آپولو لیک در آن‌ها استفاده شده است از ابعاد کوچک‌تری نیز بهره ببرند و همچنین از رم بیشتر، فضای eMMC و ماژول‌های وای فای به همراه دوربین‌های MIPI استفاده کنند.
بعضی از این دیوایس‌ها که می‌توانند از پلتفورم آپولو لیک استفاده کنند گمان می‌رود که تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌های هیبرید ۲ در ۱ و یا لپ‌تاپ‌های کوچکی مانند کروم بوک‌ها باشند. انتظار می‌رود دستگاهی که از پلتفورم جدید اینتل استفاده کند از مشخصاتی مانند صفحه‌نمایش ۱۱٫۶ اینچی فول اچ دی، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت رام ساتا یا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی eMMC و همچنین یک درگاه USB نوع C برای برقراری اتصال با دیگر دیوایس‌ها بهره ببرد.
چیپ‌هایی که بر پایه‌ی پلتفورم آپولو لیک ساخته می‌شوند به احتمال زیاد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ به بازار خواهند رسید که احتمالا باید زودتر از این زمان، شاهد رونمایی از دستگاه‌های مبتنی بر این پلتفورم باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا