اخبار

چرا باتری نوت ۸ تا این اندازه کوچک شده است

به نظر می رسد که ترس سامسونگ از اتفاقات به وجود آمده برای گلکسی نوت ۷ در سال گذشته باعث شد تا آن ها روی باتری نوت ۸ بیشتر متمرکز شوند و کار به جایی برسد که حتی ظرفیت باتری را پایین بیاورند. اما به چه قیمتی؟ به قیمت کم شدن اعتماد کاربران به کشش باتری نوت ۸؟. این شرایط در مورد جدیدترین فبلت پرچم‌دار سامسونگ نیز مطرح شده و اکنون دیجی کو، مدیر واحد موبایل سامسونگ، سعی کرده است در یک رویداد مطبوعاتی، توضیحاتی در مورد باتری گلکسی نوت ۸ ارائه دهد.
گلکسی نوت ۷ با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری پشتیبانی می شد اما نوت ۸ را با یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری مجهز کرده اند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس با آنکه بدنه‌ای کوچک‌تر از گلکسی نوت ۸ دارد؛ اما از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و همین موضوع باعث تعجب بسیاری از کاربران شده است.
از آنجایی که گلکسی نوت ۸ به پردازنده‌‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ یا اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز شده که هر دوی این تراشه‌ها با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده‌اند، مصرف آن بهینه تر از نوت ۷ خواهد بود و این یکی از دلایلی است که مدیران سامسونگ مدعی شده اند نوت ۸ می تواند با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری نیز جوابگوی کاربران است.آن ها همچنین اعلام کرده اند که شرکت متبوعش اکنون به کاربران اطمینان کامل می‌دهد که باتری به‌کاررفته در گلکسی نوت ۸ امن خواهد بود و مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.
سامسونگ چگونه با کاهش دادن ظرفیت باتری نوت ۸، دوربین دوگانه‌ی این محصول را در بدنه آن به‌خوبی جای داده است. البته این مورد به‌زودی و با کالبدشکافی‌ گلکسی نوت ۸ مشخص خواهد شد. کو در پاسخ به منتقدان در مورد فرم ظاهری گلکسی نوت ۸، می‌گوید سامسونگ به دنبال اختراع کردن چیزی نیست که قبلا اختراع شده است. نوت ۸ نسخه‌ای تکامل‌یافته از مدل‌های قبلی محصولات سری گلکسی نوت است که روح این سری از محصولات سامسونگ را در خود دارد.
به نظر می رسد که باز هم با تمام تفاسیری که بیان شد، مهمترین مشکل گلکسی نوت ۸ تنها و تنها و تنها قیمت این فبلت ۱۰۰۰ دلاری باشد! چیزی که بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. چرا که تا به اینجای کار نیز نوت ۸ گرانقیمت ترین گوشی غیر لوکس بازار خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا