اخبار

بازهم رکورد باریکترین گوشی جهان شکسته شد. اینبار توسط Oppo!

به نظر می رسد جنون نازک سازی گوشی ها تمامی ندارد. امروز با خیر شدیم که شرکت چینی Oppo که به واسطه اسمارت فون Oppo N1 به شهرت رسید و به تازگی Oppo N3 را نیز در خط تولید دارد، گوشی جدیدی با عنوان Oppo R5 معرفی نموده است که تنها ۴.۸۳ میلیمتر ضخامت دارد. در واقع این گوشی نخستین اسمارت فونی است که توانست به ضخامتی کمتر از ۵mm دست پیدا کند. اما در داخل این بدنه باریک چه چیزی نهفته است؟
در قسمت داخلی بدنه این گوشی از مواد جاذب حرارت استفاده شده است تا راندمان کاری این دستگاه فوق باریک را در حالت مطلوب حفظ نماید. همچنین صفحه نمایش ۵.۲ اینچی AMOLED با رزولوشن FHD این گوشی تراکم پیکسلی مطلوب و معقول ۴۲۳ppi را به ارمغان می آورد. سخت افزار داخلی Oppo R5 از یک چیپست ۶۴ بیتی Snapdragon 615 SoC با هشت هسته Cortex-A53 در فرکانس ۱.۵GHz تشکیل شده است که ممکن است به قدرت پرچم داران نباشد اما به نظر می رسد نیازهای صاحب این گوشی را به نحوی مطلوب پاسخ دهد. علاوه بر این پردازنده گرافیکی Adreno 405 این چیپ توانایی مناسبی در پردازش های تصویری دارد.

میزان رم این اسمارت فون ۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. همچنین دوربین اصلی این گوشی از یک لنز با دهانه دیافراگم f/2.0 و سنسور Sony IMX214 تشکیل شده که بیرون زدگی آن از بدنه، خاطر یکی از محبوبترین اسمارت فون های (ما می گوییم آیفون ۶ اما شما هر چه خواستید در ذهن داشته باشید!) این روزها را برایمان زنده می کند. علاوه بر این دوربین ذکر شده امکانات جالبی را در اختیار شما می گذارد از جمله Fast Focus، Subsequent re-focus ، امکان عکاسی Ultra HD و همچنین چیدمان عکس ها در کنار هم و تشکیل یک تصویر واحد تا رزلوشن ۵۰ مگاپیکسل؛ دوربین جلویی این گوشی باریک نیز ۵ مگاپیکسلی درج گردیده اما اطلاعاتی در مورد دیافراگم آن ثبت نشده است.
باتمام این اوصاف و ویژگی اما یک جنبه نسبتا نا امید کننده شاید باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری این دستگاه هوشمند باشد که بی تاثیر از نازک سازی آن نیست. با این حال باید منتظر عملکرد این باتری در کاربری روزانه باشیم تا قضاوت بهتری را ارائه دهیم. البته به نظر می رسد Oppo با عرضه VOOC mini charger سعی دارد تا خیال شما را از بابت باتری آسوده کند، چرا که این شارژر می تواند ۷۵% از ظرفیت باتری این گوشی را در مدت زمان ۳۰ دقیقه پر نماید.
تا این لحظه Oppo تاریخ آغاز فروش این گوشی را اعلام نکرده اما ما می دانیم که برچسب ۴۹۹ دلاری بر روی آن خود نمایی خواهد کرد.
نظر شما در مورد این اسمارت فون جدید چیست؟






نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا