اخبار

بازگشت سری آشا به نوکیا

نوکیا آشا

اگر شما نیز یکی از کاربران تلفن‌های برند نوکیا بوده‌اید حتماً نام سری آشا (Asha) این کمپانی را شنیده‌اید. این سری از تلفن‌های همراه که به‌عنوان آخرین تلاش‌های کمپانی نوکیا برای ماندن در بازار تلفن‌های همراه ساخته‌شده بودند، دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و نسبتاً ارزان‌قیمتی بودند که به‌صورت نیمه‌هوشمند عرضه‌شده‌اند. منظور ما از نیمه‌هوشمند در اینجا این است که این تلفن‌های همراه خوش‌رنگ و زیبا با صفحه‌نمایش لمسی عرضه‌شده و کاربران می‌توانستند از طریق ان به نرم‌افزارهای به‌روزی نظیر فیس‌بوک و توییتر دسترسی داشته باشند.
بااین‌وجود سرنوشت دستگاه‌های سری آشا نیز مانند بسیاری از تلفن‌های همراه نوکیا محکوم‌به شکست بود و خط تولید این سری از تلفن‌های همراه در سال ۲۱۴ میلادی متوقف شد. بااین‌وجود هم‌اکنون که کمپانی اچ ام دی گلوبال به خرید نام تجاری نوکیا پرداخته و دستگاه‌هایی را نیز با این نام تولید می‌کند مصمم شده است تا سری آشا را از نو متولد کرده و شانسی دوباره به آن بدهد.
در همین راستا نیز اخبار دریافت شده از LoveNokia.net حاکی از این است که نام تجاری جدیدی به نام آشا به ثبت رسیده است و اچ ام دی گلوبال نیز در تلاش است تا این نام را به نمونه کارهای خود بی افزاید. به‌این‌ترتیب هم‌اکنون که این کمپانی به ساخت دستگاه‌های هوشمندی بانام نوکیا می‌پردازد، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد که بخواهد از نام تجاری آشا حفاظت کند. این نام می‌تواند همچنین برای یک پلتفرم نرم‌افزار کامپیوتری به‌کاررفته در تلفن‌ها  تلفن‌های همراه هوشمند مورداستفاده قرار گیرد. همچنین از موارد مصرف نام تجاری آشا می‌توان در سرویس‌های ارتباط بی‌سیم نیز نام برد.
بااین‌حال منطقی به نظر می‌رسد که اچ ام دی گلوبال بخواهد از این نام تجاری جهت ساخت تلفن‌های همراه مقرون‌به‌صرفه باقابلیت‌هایی مشابه به دستگاه‌های هوشمند بهره بگیرد. به‌خصوص که در حال حاضر این کمپانی در تلاش است تا دستگاه بسیار ارزان‌قیمت نوکیا ۱ را تولید و روانه بازار کند. از این طریق می‌توان نتیجه‌گیری کرد که کمپانی یادشده ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور از نام آشا برای تلفن‌های همراه خود استفاده کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا