اخبار

بازی کم ادعایی که رکورد فروش ۲ میلیون نسخه را پشت سر نهاد

سال گذشته در چنین روز هایی بود که علاقه مندان به عناوین سبک شبیه ساز شاهد انتشار اثری کم ادعا و بی جار و جنجال در دنیای بازی های کامپیوتری بودند. بازی جدیدی که تنها ظرف مدت ۲۴ ساعت توانست رکورد فروش ۲۵۰ هزار نسخه را پشت سر بگذارد. حال پس از گذشت یک سال این بازی کم ادعا توانسته است از مرز فروش دو میلیون نسخه نیز عبور نماید.
 
 
بازی Cities: Skylines به تازگی موفق شده است در سالگرد تولد یک سالگی خود رکورد جدیدی در میزان نسخه های به فروش رسیده از خود به جا بگذارد و پشت سر نهادن رقم فروش دو میلیون نسخه ای را جشن بگیرد. این بازی اثری در سبک شبیه ساز مدیریتی به شمار می رود که گیم پلی آن بر امر ساخت و ساز، تولید ساختمان های ریز و درشت و مدیریت شهر تمرکز دارد.
 
در واقع این بازی میراث دار عناوین شاخصی نظیر سری بازی های SimCity است که سازنده و ناشر آن یعنی استودیو Colossal Order و شرکت Paradox Interactive به خوبی توانسته اند با توجه به نقطه ضعف های موجود در نسخه ی اخیر سری SimCity (که نوعی ریبوت بر مجموعه بازی های SimCity محسوب می شد و در عین حال یک شکست بزرگ و همه جانبه برای شرکت EA لقب گرفت) بازی Cities: Skylines را به اثری بسیار موفق در نزد هواداران سبک ساخت و ساز و آثار شبیه ساز مدیریتی تبدیل نمایند.
 
در واقع بازی Cities: Skylines علاوه بر اجتناب از نقاط ضعف بازی SimCity نظیر لزوم اتصال همیشگی به اینترنت برای اجرای گیم پلی این بازی، از نقاط قوت این اثر (نظیر بهره گیری از تکنیک تصویری انتقال مورب) هم به خوبی در ساختار خود استفاده کرده است تا بتواند موفقیت خود در میان مخاطبان این سبک را تضمین نماید. همان گونه که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد موفقیت بازی Cities: Skylines به حدی بود که در ۲۴ ساعت نخست انتشار خود موفق به پشت سر گذاشتن رقم فروش ۲۵۰ هزار نسخه ای شد.
 
رقمی که در هفته ی نخست انتشار این اثر به ۵۰۰ هزار نسخه رسید و در ماه نخست عرضه شدن آن به بازار مرز فروش یک میلیون نسخه را هم پشت سر گذاشت. حال این بازی توانسته است در نخستین سالگرد حضور خود در دنیای بازی های کامپیوتری از مرز فروش ۲ میلیون نسخه عبور کند و نسبت به کسب موفقیت های بیشتر در بحث مالی امیدوار باشد.
 
در واقع اگر این بازی بتواند هر چه زود تر بر روی مقصد بعدی خود یعنی پلتفرم اکس باکس وان گام بگذارد شاید رسیدن به یک رکورد فروش تازه برای آن چندان دور از ذهن نباشد. با این حال با وجود آن که مدتی است شاهد تایید خبر عرضه شدن این بازی بر روی کنسول انحصاری مایکرو سافت یعنی اکس باکس وان هستیم هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Cities: Skylines بر روی مقصد جدید خود اعلام نشده است. گفتنی است که بازی Cities: Skylines هم اکنون بر روی پلتفرم PC (سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس) موجود بوده و علاقه مندان به عناوین مبتنی بر ساخت و ساز و مدیریت شهر ها می توانند به تجربه ی این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی بپردازند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا