اخبار

بالاخره قیمت اینترنت در کشورمان کاهش یافت !

مصوبه کاهش تعرفه های اینترنت به میزانی قابل توجه که البته افزایش قیمت تلفن ثابت به میزانی بسیار قابل توجه تر را در پی داشت، از جمله اتفاقات مهمی بود که طی ماه های گذشته در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات کشورمان رخ داد.پیشتر طی اخباری به ذکر نحوه و همچنین زمان عملی کاهش تعرفه ها پرداختیم، اما اکنون که این مصوبه به مرحله عملیاتی رسیده بهتر است تا نگاهی کلی بر نحوه تغییرات ایجاد شده داشته باشیم.
اپراتورهای تلفن همراه از ابتدای مرداد ماه سال جاری موظف شده اند تا تعرفه های خود، یعنی قیمت مصرف آزاد اینترنت، را کاهش دهند.اگرچه همراه اول و ایرانسل از ابتدای ماه جاری با رویی باز این تغییر را در سیستم خود اعمال کردند، اما رایتل با چند روز تأخیر این موضوع را اطلاع‌رسانی نمود.
حال از این پس مصرف آزاد دیتای موبایل (بدون خریداری بسته های افزایشی) و صرف نظر از نسل شبکه (۳G ،۲G و ۴G) برای کاربران دائمی کیلوبایتی ۰.۰۴ تومان (هر گیگابایت ۴۰ هزار تومان) و برای کاربران اعتباری کیلوبایتی ۰.۰۶ تومان (هر گیگابایت ۶۰ هزار تومان) لحاظ خواهد شد. گفتنی است تعرفه ذکر شده برای هر سه اپراتور یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل یکسان است.
بد نیست بدانید که تا پیش از این هزینه استفاده از اینترنت آزاد، به ازای هرگیگ به ترتیب ۵۰ و ۷۵ هزار تومان برای کاربران دائمی و اعتباری تمام میشد.
در مورد سرویس دهندگان ADSL نیز می توان نام مخابرات استان تهران را به عنوان پیشگام در کاهش تعرفه ها نام برد! در ادامه آن سرویس دهندگانی نظیر شاتل، پارس آنلاین، آسیاتک، های‌وب، صبانت و پیشگامان نیز تعرفه های خود را هدف گلوله باران قرار دادند.هر کدام از سرویس دهندگان یاد شده قیمت یک یا چند مورد از ترافیک اضافی، سرویس‌های جدید و سرویس‌های غیرحجمی را کاهش داده‌اند.بدین ترتیب قیمت‌ ترافیک‌های اضافی معمولی بدون اعمال مالیات از قرار زیر است:
 
wdwdw
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا