اخبار

با آپدیت سری آیفون ۷ مدیریت بهتر رم در نسخه بتا iOS 10.1 را شاهد خواهید بود

همان طور که احتمالا می‌دانید به تازگی کمپانی‌های تولید‌کننده‌ی ‌گوشی های اندرویدی در حال افزایش میزان رم دستگاه‌های خود هستند. شرکت چینی در این زمینه گوی سبقت را از دیگر رقبا بوده و حتی به میزان رم هشت گیگابایت در گوشی های هوشمند نیز دست پیدا کرده‌ است. البته شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ نیز بیکار ننشسته‌اند و در حال افزایش این شاخصه اما با سرعتی کمتر هستند.
همان طور که می‌دانید حافظه رم در انجام چندین کار همزمان (مالتی تسکینگ) تاثیر بسیار فراوانی خواهد داشت. هر چند قبلا شاهد این موضوع بودیم که با وجود حافظه رم بیشتر در نوت ۷ (دو برابر)، این گوشی در جدال مالتی تسکینگ به آیفون ۶ اس باخت. گرچه بهینه‌سازی‌های نرم افزاری گوشی های آیفون می‌تواند رمز موفقیت آنها باشد. در هر صورت مدیریت بهتر رم در نسخه بتا iOS 10.1 باعث عملکرد درخشان‌تر این سری از گوشی‌ها خواهد شد. 
در خبرهای قبلی داشتیم که آپدیت بتا iOS 10.1 ، عکاسی Portrait Camera را برای آیفون ۷ پلاس ارائه می‌دهد. حالا بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وب سایت BGR متوجه شدیم که با آپدیت نرم افزاری آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل، شاهد مدیریت بهتر رم در نسخه بتا iOS 10.1 خواهید بود. در حقیقت بعد از به‌روزرسانی آیفون ۷ پلاس به آپدیت بتا iOS 10.1 در مقایسه با نگارش قبلی،‌ برنامه‌های بیشتری بعد از بارگذاری دوباره، اطلاعات خود را حفظ کرده بودند. این مورد نشان از مدیریت بهتر رم در نسخه بتا iOS 10.1 دارد. هر چند در این زمینه در مقایسه با نسخه آیفون ۷ تفاوتی دیده نشد، اما به دلیل بهبود عملکرد نسبت به نسخه گذشته، متوجه می‌شویم که حالا هر دو گوشی در این حیطه بهبود یافته‌اند.
مسلما تغییرات و موارد بهبود یافته در حافظه رم این گوشی را در فعالیت های روزمره با آیفون ۷ و ۷ پلاس به وضوح خواهید دید. هر چند هنوز معلوم نیست در نسخه پایانی iOS 10.1 این میزان از مدیریت رم در چه سطحی بهتر شود. از طرفی مطمئنا در نسخه اصلی این موارد بهینه شده پس‌رفت نخواهد کرد. در هر صورت بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم نسخه پایانی iOS 10.1 به چه میزان دیگری بر روی عملکرد گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا