اخبار

با اختراع جدید سامسونگ آشنا شوید: شارژ کردن چند تلفن‌همراه به صورت هم‌زمان!

هفته گذشته شاهد این بودیم که در مرکز ثبت اختراعات و نام‌های تجاری ایالات متحده امریکا، شرکت سامسونگ اقدام به ثبت یک اختراع در زمینه دستگاه‌های شارژ کننده کرده بود. به نظر می‌رسد که این دستگاه قرار است تا تحولی در طراحی پدهای شارژ بی‌سیم به وجود بیاورد.
این دستگاه در حقیقت این قابلیت را دارد که به کمک آن بتوان چند دستگاه را به‌صورت همزمان شارژ کرد. این سیستم در حال حاضر دارای سه بخش است که البته به گفته متخصصان نمی‌توان گفت که طرح نهایی و محصولی که قرار است در بازار مصرف عرضه شود، مشابه با این طرح‌ها باشد.
هر سه طرح یاد شده با پدهای شارژ بی‌سیم موجود در بازار تفاوت‌هایی دارند و مهم‌ترین این تفاوت‌ها این است که پد بیضی ‌شکل تخت مرسوم برای شارژرهای بی‌سیم با یک سیلندر بیضی‌شکل بزرگ‌تر جایگزین شده است. البته این تغییر ظاهری بسیار مهم، خواص مخصوص و عملکرد ویژه‌ای را نیز در خود جای داده است. مهم‌ترین این قابلیت‌ها این است که به‌صورت همزمان می‌توان دو دستگاه را با آن شارژ کرد. البته اسناد متنی مربوط به این اختراع حاکی از آن هستند که سناریوهای مختلفی وجود دارد که طی آن‌ها می‌توان تلفن‌های همراه هوشمند و تجهیزات دیجیتالی پوشیدنی مانند ساعت سامسونگ را شارژ کرد.
 
ITresan-1395 (3)-2
 
یکی از طرح‌ها مربوط به وضعیتی است که در آن تلفن همراه هوشمند در هنگام شارژ، بر روی بدنه شارژر و در بالای آن قرار خواهد گرفت. نمونه‌ای دیگر به نحوی طراحی شده است که بیشتر می‌توان آن را برای فناوری‌های پوشیدنی مناسب دانست و البته شباهت خاصی به یک مکعب دارد. این اختراع‌های جدید از دو مورد تشدید کننده امواج استفاده می‌کنند که می‌توانند به‌صورت همزمان میدان مغناطیسی مناسبی را در دو محور عمودی و افقی منتشر سازند. این امر به این معنی است که دستگاه را هم می‌توان با قرار دادن بر روی سطح پد شارژر، شارژ کرده و یا این که با قرار دادن در کنار آن نیز به هدفی مشابه دست پیدا کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا