اخبار

با دریافت آپدیت بیلد ۱۴۹۳۶ ویندوز ۱۰ به راحتی می‌توانید نرم افزارهای پیش‌فرض را حذف کنید

سال گذشته، ویندوز ۱۰ همراه با بسته ای کامل از نرم افزارهای پیش فرض در اختیار کاربران قرار گرفت که برخی از آنها همچون Mail برای مدیریت نامه‌های الکترونیکی، کارآمد بود. در رابطه با مابقی این نرم افزارها، بسیاری از کاربران تلاش زیادی برای حذف آنها داشتند اما هیچ وقت موفق به انجام آن نشدند. حالا مایکروسافت همراه با عرضه بیلد ۱۴۹۳۶ ویندوز ۱۰ سعی داشته تا این مشکل آزار دهنده را به صورت کامل برطرف کند.
از این پس کاربرانی که آپدیت بیلد ۱۴۹۳۶ ویندوز ۱۰ را دریافت کرده باشند، می‌توانند از شر تمامی نرم افزارهای پیش‌فرض ویندوز ۱۰، یک بار و برای همیشه راحت شوند. مایکروسافت برای حذف کردن نرم افزارها نیز هیچ محدودیتی را در نظر نگرفته و کاربران می‌توانند یک یا تمامی آنها را به صورت کامل از سیستم خود حذف نمایند. لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند در صورت تمایل، باز هم تمامی این نرم افزارها را از فروشگاه مایکروسافت (Windows App Store) به صورت کاملا رایگان دانلود کنند.
اما انجام چنین کاری می‌تواند فضای بسیار زیادی را در سیستم، آزاد کند. طبق گفته مایکروسافت، نرم افزارهای تقویم (Calendar) و Mail، حجمی بین ۱۳۰ تا ۲۱۲ مگابایت دارند. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که اپل نیز در جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود، امکان حذف اپلیکیشن های پیش‌فرض را میسر کرده است.
 
بیلد 14936 ویندوز 10
 
برای اینکه بتوانید زودتر از دیگر کاربران بیلد ۱۴۹۳۶ ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم خود داشته باشید، کافی‌ست در برنامه Windows Insider مایکروسافت ثبت‌نام کنید. به یاد داشته باشید که تمامی نسخه‌های عرضه شده از ویندوز ۱۰ در این برنامه در مرحله آزمایشی هستند و شاید به هنگام استفاده، با مشکلات فنی رو به رو شوید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا