اخبار

با گوشی ایسوس زنفون ۳ بیشتر آشنا شوید

گوشی ایسوس زنفون ۳ و دو مدل دیگر از این سری اخیرا توسط کمپانی ایسوس معرفی شدند. دیگر تقریبا هر کسی با نام ایسوس آشناست. این کمپانی تایوانی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات تکنولوژی در جهان است.
این کمپانی با لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای PC خود کاملا شناخته شده است؛ اما ASUS در میان دیگر محصولات تولیدی خود، گوشی‌های هوشمند واقعا خوبی نیز تولید می‌کند. این کمپانی سال گذشته تعدادی گوشی هوشمند را روانه‌ی بازار کرده که بیشتر آنها تحت نام تجاری ZenFone 2 منتشر شدند. اولین دسته از گوشی‌های ASUS ZenFone 2 در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ عرضه شدند. دستگاه بالا رده‌ای که در طول نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در ژانویه معرفی شد و اولین گوشی هوشمند جهان بوده که به ۴ گیگابایت رم مجهز شده بود. کمپانی ASUS به‌تازگی نیز از سه گوشی هوشمند خود در طول برگزاری کامپیوتکس ۲۰۱۶ که در تایوان برگزار شد، رونمایی کرد. دستگاه‌هایی تحت برند ایسوس زنفون ۳
ایسوس در این نمایشگاه از سه گوشی ZenFone 3، ZenFone 3 Ultra و ZenFone 3 Deluxe پرده برداری کرد. تمامی این دستگاه‌ها با سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو معرفی شده و رابط کاربری ZenUI 3.0 بر بالای این نسخه‌ی اندروید دیده شد. گوشی زنفون ۳ مقرون به‌صرفه‌ترین دستگاه از این سری تولیدی بوده و این در حالی است که فبلت زنفون ۳ اولترا و پرچم‌دار ZenFone 3 Deluxe با قیمت بیشتری عرضه خواهند شد. اسمارت فون زنفون ۳ از فلز و شیشه ساخته شده درحالی‌که دو دستگاه دیگر بدنه‌ای کاملا فلزی دارند.
گوشی ایسوس زنفون ۳ دارای نمایشگر فول اچ دی ۵٫۵ اینچی بوده، ۳ /۴ گیگابایت رم داشته و از ۳۲ /۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار شده است. این گوشی هوشمند قدرت خود را از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۲۵ در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۶ تامین کرده، دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت آن جای گرفته و در جلو برای گرفتن سلفی و ویدئو چت دوربینی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود.
ASUS ZenFone 3 Ultra فبلت جدید این کمپانی است. این دستگاه دارای یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی با کیفیت فول اچ دی (رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) است. ۴ گیگابایت رم داشته و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار شده است. قدرت این فبلت از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۲ تامین شده و نیروی لازم برای روشنایی خود را از یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. دوربینی ۲۳ مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته و در جلو دوربینی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود.
گوشی ASUS ZenFone 3 Deluxe رده بالاترین دستگاه سری زنفون ۳ بوده که توسط ایسوس معرفی شد. این اسمارت فون از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ قدرت می‌گیرد. ۶ گیگابایت رم داشته و به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است. نیروی لازم برای روشنایی این دستگاه از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. سنسور‌های دوربین موجود در این دستگاه، همان سنسورهایی است که در فبلت زنفون ۳ اولترا دیده می‌شود. یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پنل جلو، جای گرفته است. در اینجا قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این محصولات بیندازیم و جنبه‌های خوب و بد این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خوب:

گوشی ایسوس زنفون 3
با توجه به خبرهای منتشر شده، بیشتر شما از قبل می‌دانید که گوشی‌های سری ZenFone 3، دستگاه‌های کاملا مقرون به‌صرفه‌ای هستند. ورود به اولین سطح از گوشی زنفون ۳ (نسخه ۳ گیگابایت رم) با قیمت ۲۴۹ دلار صورت می‌گیرد و این در حالی است که فبلت ZenFone 3 Ultra و مدل Deluxe به ‌ترتیب با قیمت ۴۷۹ دلار و ۴۹۹ دلار، به فروش خواهند رفت. به خاطر داشته باشید که قیمت گذاری از بازاری به بازار دیگر متفاوت خواهد بود. مدل ZenFone 3 Deluxe که قطعا قابل توجه‌ترین گوشی از سری زنفون ۳ است با برچسب قیمت ۴۹۹ دلاری، درواقع گوشی مقرون به‌صرفه‌ای است. این پرچم‌دار تمام فلزی به ۶ گیگابایت رم مجهز بوده و قدرت خود را از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام تامین می‌کند. هنوز قیمت نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی اعلام نشده است. در بازار گوشی‌های هوشمند نمی‌توان دستگاه‌های زیادی را پیدا کرد که با چنین مشخصات و با قیمت ۴۹۹ دلار بتوانند با زنفون ۳ دلوکس رقابت کنند.
مورد دیگری را که می‌توان در لیست خوب‌ها وارد کرد، بخش طراحی است. برخی از کاربران معتقدند که این گوشی‌ها خوب طراحی نشده‌اند. نه تنها به این دلیل که از مواد خوبی در ساخت آن استفاده نشده بلکه به این علت که ایسوس خود را از دست آنتن در این سری گوشی‌ها خلاص کرده است. در این دستگاه‌ها خطوط آنتن قابل رویت نبوده، به این دلیل که ایسوس خطوط آنتن را در دور قاب دستگاه جمع و جور کرده است؛ بنابراین آنتن همچنان اطراف گوشی را احاطه کرده؛ اما به علت طراحی ظریف این کمپانی شما متوجه آنها نخواهید شد.
تاکنون مقالاتی که درباره‌ی این گوشی‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که دوربین و سیستم صوتی آن‌ها را نیز می‌توان در دسته‌بندی خوب‌ قرار داد. به‌ویژه ZenFone 3 Ultra و مدل دلوکس که سنسورهای ۲۳ مگاپیکسلی سونی در آن‌ها از قابلیت بالایی برخوردار است. کمپانی سونی در این گوشی‌ها از سنسور IMX318 استفاده کرده است. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی گوشی ایسوس زنفون ۳ نیز جایی برای تمسخر نخواهند داشت، سونی برای این دوربین از سنسور IMX298 استفاده کرده که از قابلیت بالایی برخوردار است.
در بخش صوتی نیز این کمپانی از ۵ اسپیکر مغناطیسی در دستگاه‌های ایسوس زنفون ۳ استفاده کرده و در ایسوس زنفون ۳ اولترا از ۵ اسپیکر مغناطیسی دوگانه بهره برده است. آمپلی فایرهای هوشمند کمپانی NXP در هر سه مدل بکار گرفته شده است. تمامی این اطلاعات همچنان بر روی کاغذ قرار دارد، مسلما برای دریافت جزئیات بیشتر باید این گوشی را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم. به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد.
کمپانی ASUS تصمیم گرفت تا هم‌زمان سه گوشی هوشمند از سری ایسوس زنفون ۳ را معرفی کند. این مورد نیز می‌تواند، چیز مثبتی در نظر گرفته شود. با این وجود گزینه‌های مختلفی برای انتخاب پیش رو وجود دارد. اگر به‌ دنبال دستگاهی در نهایت قدرت هستید. ایسوس زنفون ۳ دلوکس گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود و اگر در جستجوی دستگاه مقرون به‌صرفه‌تری هستید، گوشی ایسوس زنفون ۳ انتخاب خوبی برای شماست.

بد:

گوشی ایسوس زنفون 3
در پاراگراف قبل انتخاب گزینه‌های مختلف از سری ایسوس زنفون ۳ به‌عنوان یک مورد خوب مطرح شد؛ اما در این قسمت می‌خواهیم از زاویه‌ی دیگری به این قضیه نگاه کنیم. این کمپانی با معرفی سه مدل گزینه‌های مختلفی را پیش روی کاربران قرار داده؛ اما همین موضوع می‌تواند آن‌ها را گیج کند. گوشی ایسوس زنفون ۳ و گوشی ایسوس زنفون ۳ اولترا به تراشه‌های میان رده‌ای مجهز شده‌اند؛ درحالی‌که گوشی ایسوس زنفون ۳ دلوکس کاملا در نقطه‌ مقابل آن‌ها از تراشه بالا رده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ برخوردار شده است؛ با این وجود، چرا قیمت گوشی ایسوس زنفون ۳ اولترا با مدل دلوکس تفاوت چندانی ندارد؟
این درست که پرچم‌دار این کمپانی (مدل دلوکس) از همان تکنولوژی دوربین و برخی از ویژگی‌های یکسان شبیه به تبلت مدل اولترا برخوردار شده‌؛ اما این گوشی بر لبه‌ی تکنولوژی حرکت می‌کند. این دستگاه نه تنها به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده بلکه از ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ‌داخلی نیز برخوردار شده است.
یکی دیگر از چیزهایی که در دسته‌بندی بدها قرار می‌گیرد، نرم‌افزار ایسوس است. درست است که این نسخه‌ای کاملا جدید از رابط کاربری ZenUI بوده و مطمئنا به‌طور قابل توجهی بهتر از رابط کاربری خواهد بود که در گوشی زنفون ۲ ارائه شد؛ اما رابط کاربری زنفون ۲ با مشکلاتی همراه بوده و باگ‌هایی نیز در این سیستم‌عامل وجود داشت، امیدواریم که با ارائه‌ی نسخه‌ی جدید رابط کاربری زن (ZenUI 3.0) این مشکلات برطرف شده باشد؛ اما تا زمان نگاه دقیق به آن در یک تست واقعی این مورد را در لیست بد‌ قرار می‌دهیم.

زشت:

گوشی ایسوس زنفون 3
دسته‌بندی زشت در سری‌های گوشی‌ ایسوس زنفون ۳ خالی باقی می‌ماند. به ‌نظر می‌رسد که ایسوس درس‌های خود را به‌درستی یاد گرفته و بازار گوشی‌های هوشمند را به‌خوبی شناخته است. گوشی‌های سری ایسوس زنفون ۳ جایگزین بسیار مناسبی برای دستگاه‌های دیگر هستند. اگر در بازار به ‌دنبال یک فبلت و گوشی‌های هوشمند میان رده یا بالا رده‌ای هستید، مسلما با وجود این سری از دستگاه دچار مشکل نخواهید شد. گوشی ایسوس زنفون ۳ دلوکس به‌ معنای واقعی یک پرچم‌دار قابل و مقرون به‌صرفه بوده و دو مدل دیگر نیز با توجه به مشخصات و برچسب قیمتی آن‌ها کاملا مناسب و معقول به نظر می‌رسند. در هرصورت دسته‌بندی زشت برای سری ایسوس زنفون ۳ چیزی به‌همراه نخواهد داشت.
 
منبعandroidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا