اخبار

بخش موبایل سونی بالاخره به سوددهی رسید

سونی موبایل توانسته سود ۴ میلیون دلاری را ثبت کند، مقداری که سونی آن را به اخراج بخشی از کارمندان برای کاهش دادن هزینه ها مربوط دانسته است. اگر بخواهیم به نیمه ی پر لیوان نگاه کنیم، باید بگوییم که این تجارت کوچک موبایل سونی احتمالا بتواند آن مقدار پولی را تولید کند تا بتواند خود را سر پا نه دارد. سونی در چندین سال گذشته مجبور بود برای پوشش ضرر های بخش موبایل خود، از درآمد های کنسول پلی استیشن خود خرج کند، اما حال به نظر میرسد دیگر این کار انجام نخواهد شد.
اما آسمان مبادلات ارزی زاپن بسیار ابری و تیره است. ارزش ین ژاپن بیشتر شده، و این بدین معنی است که صادرات سونی گرانتر شده است و کمتر قیمتی رقابتی دارد. این بسیار مهم است چون سونی نیاز دارد تا محصولات خود را در سراسر دنیا به فروش برساند، چیزی که به نظر در آینده سخت تر و مشکل تر خواهد شد. در بخش موبایل هم سونی انتظار افت فروش سری اکسپریای خود را دارد، چون کمتر کسی گوشی های پرچمدار با قیمت بالا می خرد و بیشتر مردم به سمت برند های ارزان چینیب میروند.

در حالت کلی، آینده ی این شرکت بسیار واضح و روشن نیست و افت عملکرد در همه ی شاخه هایش بسیار مشهود است. تنها نقطه ی قوت سونی کنسول پلی استیشن است که به لطف خرید بالای مردم، سود زیادی را نصیب سونی کرده است. اما فروش سنسور های عکاسی، تلویزیون افت کرده و با زمین لرزه ی اخیری که در کوماموتو رخ داده است، بسیاری از کارخانجات این شرکت ضربه دیدند و در نتیجه سود حاصل از فروش این چنین مواردی بسیار پایین تر از ممیزان قابل رضایت است. الان وضعیت سونی به گونه ای است که با یک قدم به پیش گذاشتن، سه قدم به عقب می رود و کار تجارت همین است.
 
منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا