اخبار

بررسی تحقق شعار هوآوی در عمل: “اول کیفیت”

با توجه به شعار همیشگی هوآوی یعنی “اول کیفیت”، در فرآیندهایی مانند تحقیقات و توسعه، طراحی، تولید، آزمایش و مدیریت تامین کنندگان، کیفیت در همه مراحل اولین اولویت این شرکت بوده است.
در ادامه به چند مورد واقعی در ارتباط با مسئولیت پذیری هوآوی در قبال مشتریان با توجه به شعار “اول کیفیت” خواهیم پرداخت.
ماه اگوست سال ۲۰۱۵ گوشی‌های MateS و Honor 7i از حسگر نور محیط بهره می‌بردند، اما بعد از یک سال ۱/۰ درصد از این سنسورها از کار افتادند. با این حال همه عملکردهای گوشی بدون نقص انجام می‌شد، اما هواوی تصمیم گرفت که این دستگاه را بازنگری و تعویض کند اگرچه هزینه زیادی برای ان شرکت در پی داشت.
در موردی دیگر برای جلوگیری از واکنش‌های حساسیت‌زای ناشی از دستگاه‌های پوشیدنی، هواوی یک تیم ویژه برای ایجاد استانداردهای دقیق تعیین کرد. هواوی با توجه به مسائل مربوط به سلامت شخصی و ایمنی دستگاه‌های پوشیدنی از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و یک تیم ویژه را برای کار با انجمن پوست ژاپن و موسسه تحقیقات و بهداشت عمومی برای بررسی واکنش‌های حساسیت‌زای ناشی از مواد شیمیایی اختصاص داد. در سال ۲۰۱۵ تیم استاندارد آلرژی پوست تاسیس شد و استانداردهای آلرژی و مواد سمی برای محصولات پوشیدنی و کودکان مورد آزمایش قرار گرفت.
هواوی با سازمان‌های مشهوری همچون TUV و SGS همکاری کرد و ۶ دسته از مواد شامل فلز، پلاستیک، پارچه، چرم واقعی، سرامیک‌/ شیشه، رنگ / پوشش، همچنین ۱۹ فلز سنگین مانند کروم نیکل و همچنین ۲۱ ماده شیمیایی خطرناک مانند ‌organotin،PAHs  و متانول را برای واکنش با پوست مورد آزمایش قرار داد. محدودیت‌های شدیدی برای جلوگیری از تاثیر بر بدن انسان در نظر گرفته شد. به این ترتیب سیستم ارزیابی زیست محیطی تجهیزات پزشکی برای انجام آزمایش حساسیت پوست و آزمایش واکنش آلرژیک طراحی شد.
هواوی تمام قسمت‌های دستگاه‌های پوشیدنی که با بدن انسان تماس می‌گیرند، مانند مچ دست، قفل، بند و ساختارهای بیرونی را مورد بررسی قرار داده و آزمایش کاملی روی مواد و رنگ‌ها انجام می‌دهد. همچنین موادی که از سوی تامین کنندگان در اختیار هواوی قرار می‌گیرد نیز مورد آزمایش قرار می‌‌گیرد. همچنین برای هر سری محصولات، آزمایش بتا روی بیش از ۵۰۰ کاربر به منظور رد هر گونه خطر واکنش آلرژیک صورت می‌گیرد.
توجه به کیفیت طراحی
هواوی همیشه استانداردهایی را برای فاصله بین نمایشگر و قاب گوشی‌های هوشمندش در نظر گرفته است. این استاندارد ۱۵/۰ میلی‌متر است که مهندسان سازه از آن استفاده می‌کنند. البته تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند استاندارد فاصله بین بدنه و نمایشگر را ۱۵/۰ تا ۱۸/۰ میلی‌متری در نظر می‌گیرند. اما هواوی در حال کار کردن روی کاهش این میزان از ۱۵/۰ تا ۱/۰ میلی‌متر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا