بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی هواوی nova2Plus

گوشی جدید هوآوی یعنی nova2Plus با طراحی خلاقانه و ویژگی های منحصر بفرد خود دریچه جدیدی از تکنولوژی را بر روی کاربران گشوده‌ است. این مدل از تکنولوژی هایی برخوردار است که حتی برخی از گوشی های پرچم دار بازار هم از آن بی بهره هستند. در ادامه به بررسی این گوشی خواهم پرداخت.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی nova2Plus

طراحی فلزی یکپارچه

بدنه این گوشی به شکل یکپارچه و فلزی با لبه های منحنی و به شکل بسیار خوش دستی طراحی شده است. خطوط آنتن به رنگ بدنه در حاشیه بالایی و پایینی گوشی قرار گرفته اند که این امر به زیبایی گوشی افزوده است. سنسور اثر انگشت در قسمت پشت بدنه جای گرفته است و عمق آن از ۰٫۴ میلی متر در مدل های قبلی به ۰٫۱ میلی متر در این مدل رسیده است. محل سنسور اثر انگشت در این گوشی بسیار مناسب پیش بینی شده و انگشت اشاره یا انگشت میانی شما به سادگی روی آن قرار می گیرد. ضخامت این گوشی بسیار کم و تنها ۶٫۹ میلی‌متر است که این میزان حتی از ضخامت ایفون ۷ هم کمتر می باشد. این گوشی در بازار در رنگهای آبی، سیاه و طلایی عرضه می شود.
بررسی تخصصی گوشی هواوی nova2Plus

مانیتور بزرگ و با کیفیت

اندازه صفحه نمایش این گوشی ۵٫۵ اینچ بود و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بهره می برد که این به معنای تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ روی این مانیتور می باشد. شیشه مانیتور این گوشی با استاندارد ۲٫۵D طراحی شده و لبه های آن به صورت منحنی با بدنه فلزی یکپارچه شده است که این امر به زیبایی این مدل افزوده است.
 

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی

امروزه، یکی از المان‌های موثر در برتری یک تلفن نسبت به رقبا، دوربین و عکاسی با‌کیفیت است. در همین راستا، شرکت هوآوی برای اولین بار در بازار، دوربین جلو(سلفی) ۲۰ مگاپیکسلی را معرفی کرده تا سلفی‌ها از همیشه زیباتر و شفاف‌تر ثبت شوند. به علاوه ابزارهای نرم افزاری قدرتمندی برای بهبود کیفیت عکس های سلفی در این گوشی وجود دارد که کیفیت سلفی ها را فراتر از انتظار کاربران ارتقا می دهند. به عنوان نمونه حالت پرتره حرفه‌ای در این بخش به شما امکان ثبت پرتره‌هایی با افکت bokeh را داده است که جلوه زیبایی که به عکس های شما می بخشد. لازم به ذکر است که دوربین سلفیnova 2 Plus  هوآوی از قابلیت تشخیص سه بعدی صورت و زیباسازی پوست هم بهره می برد.
 
 

دوربین دوگانه اصلی

دوربین اصلی(پشت) این تلفن، دوربین دوگانه ۸+۱۲ مگاپیکسلی است که لنز ۱۲ مگاپیکسلی، لنز زاویه باز و لنز ۸ مگاپیکسلی، لنز زاویه بسته (TelePhoto) است که برای ثبت جزئیاتی از قبیل رنگ، روشنایی و شفافیت به کار می‌رود تا عکس‌ها با کیفیت خیلی بالاتری گرفته‌ شوند. بهره گیری از دو لنز دوربین در کنار هم با مشخصات ذکر شده موجب ثبت عکس هایی می شود که حتی پس از عکاسی هم امکان تغییر نقطه فوکوس در آنها وجود داشته باشد.
 

صدای سه بعدی

بهبود تکنولوژی صدا از دیگر مشخصه‌های بارز تلفن nova 2 Plus می‌باشد که با بهره‌گیری از سیستم شبیه سازی صدای سه بعدی با کیفیت HiFi تجربه صدای بی‌نظیری را به کاربران خود عرضه می‌کند. این گوشی هم اولین گوشی بازار در نوع خود است که تکنولوژی شبیه سازی صدای سه بعدی را عرضه می کند. هوآوی از الگوریتم صوتی انحصاری خود با عنوان Histen در این مدل استفاده کرده است. آزمایشگاه صدای هوآوی با کمک و همکاری پروفسور Rainer Millard یکی از آهنگسازان برنده جایزهGrammy  توسعه داده شده‌است. با وجود این تکنولوژی علاوه بر هدفون و یا هدست، حتی اگر اسپیکری را هم به جک ۳٫۵ میلی متری این گوشی متصل کنید می توانید از کیفیت صدای متفاوتی بهره ببرید.
 

رابط کاربری متفاوت

سیستم عاملnova 2 Plus  ، اندروید ۷٫۰ با رابط کاربری جدید هوآوی یعنی EMUI 5.1 است که ترکیب این دو با هم تجربه بی‌نظیری را برای کاربران ایجاد می‌کند. این رابط کاربری در مقایسه با سایر گوشی های آندروییدی بازار بهبود قابل ملاحظه یافته است. در این رابط کاربری بیش از ۹۰ درصد از کارهای لازم با گوشی در کمتر از سه مرحله به انجام می رسند.  به علاوه حتی پس از ۱۸ ماه استفاده مداوم از این گوشی، سرعت آن مانند روز اول سریع خواهد بود. همچنین مدیریت برنامه های پس زمینه در این گوشی به صورت هوشمند و بر مبنای رفتار کاربر صورت می پذیرد.
 

پردازش قدرتمند و حافظه زیاد

پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 659 در این گوشی ۶۴ بیتی و ساخت خود شرکت هوآوی می باشد و در کنار ۴ گیگابایت رم قدرت پردازشی زیادی را در اختیار کاربران این مدل حتی در اجرای بازی و برنامه های سنگین قرار می دهد. حافظه داخلی این گوشی به صورت پیش فرض ۶۴ گیگابایت است که فضای بسیار بیشتری را نسبت به رقبای آن در بازار برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران قرار می دهد.
 

باتری پر ظرفیت

باتری nova2Plus ازظرفیت ۳۳۴۰ mAh بهره می برد که می تواند حدود دو روز در حالت استفاده عادی این گوشی را روشن نگاه دارد. به علاوه این مدل از قابلیت Fast Charging هم برای شارژ سریع باتری پشتیبانی می کند که می تواند تا ۳۰ درصد سریع تر از حالت عادی این گوشی را شارژ نماید.
 

جمع بندی

HUAWEI با عرضه nova2Plus بار دیگر ثابت کرد به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه طراحی و ساخت گوشی های تلفن همراه می تواند به بهترین شکل ممکن تکنولوژی های جدید را با طراحی زیبا تلفیق و به بازار عرضه نماید. وجود تکنولوژی های جدیدی چون دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، چیپ پردازش صدای سه بعدی، دوربین دوگانه اصلی در کنار پردازنده قدرتمند، رم و حافظه اصلی زیاد، این گوشی را به انتخابی مناسب برای کاربران به خصوص جوانان بدل ساخته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا