بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی HTC U Ultra

بررسی تخصصی گوشی HTC U Ultra

 

بررسی تخصصی گوشی HTC U Ultra

 
گوشی سری HTC One نتوانست HTC را به پادشاه اندروید تبدیل کند حال باید ببینیدم HTC U Ultra می‌تواند این مسئولیت بزرگ را به دوش بکشد؟
این گوشی توانسته راهی جدید در طراحی نوین باز کند درحالی‌که هنوز کیفیت صدا و دوربین خود را حفظ کرده است.همچنین این که HTC U Ultra دارای دو صفحه نمایش است که می‌تواند برای طرفداران HTC خوشایند باشد.
صفحه نمایش اصلی آن ۵٫۷ اینچی است که از پنل سوپر ال سی دی ۵ با شیشه گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد، همچنین این که نمونه ۱۲۸ گیگابایتی آن دارای صفحه نمایش با شیشه بلوری Sapphire است. صفحه نمایش دوم آن ۲٫۰۵ اینچ است که برای اعلان‌های مهم و یادآورها استفاده می‌شود.
 

جزییات اصلی گوشی HTC U Ultra

  • بدنه شیشه‌ای به همراه سطح مایع
  • صفحه نمایش اصلی ۵٫۷ اینچی سوپر LCD5 با ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسل وضوح تصویر و تراکم پیکسلی ۵۱۳ppi
  • صفحه نمایش دوم ۲٫۰۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۴۰*۱۶۰ پیکسل وضوح تصویر(همیشه روشن)
  • پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ ،پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰، ۴ گیگابایت رم
  • اندروید ۷٫۰ نوقا به همراه رابط کاربری HTC Sense UI و Sense Companion
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه عدسی f/1.8 ، به همراه OIS،فوکوس خودکار لیزر و تشخیص فاز ،فلش LED دوگانه
  • فیلم‌برداری ۲۱۶۰p و ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه و ۳۶۰ درجه و صدای باکیفیت ۲۴بیت FLAC
  • حافظه داخلی ۶۴گیگابایت، کشوی میکرو SD 64 گیگابایتی هیبریدی به همراه ورژن ۱۲۸ گیگابایتی…که به زودی به بازار خواهد آمد
  • شبکه و اتصالات: LTE Cat.11-600/50Mbps وای فای a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴٫۲، NFC،USB-C
  • باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر در ساعت

 

 
HTC U Ultra با چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ پشتیبانی می‌شود که با وضوح نمایش QHD در صفحه اول همراه شده است.بر روی این گوشی برنامه واقعیت مجازی Viveport نیز به صورت پیش‌فرض نصب است که می توتند HTC Vive را به صورت بالقوه در اختیار کاربران قرار دهد.
حال به دنیای واقعی بر می‌گردیم و از مجازی‌ها دور می‌شویم. با استفاده از این گوشی می‌توانید عکس‌های بسیار استثنایی بگیرید چرا که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن به همراه مشخصات ویژه می‌تواند در حد و اندازه‌های یک دوربین مجزای حرفه‌ای عمل کند.
این گوشی از تکنولوژی های صوتی BoomSound و USonic استفاده می‌کند. اولین تکنولوژی روی اسپیکرهای استریو  پیاده شده است و دومین تکنولوژی روی کیفیت موسیقی در زمان اتصال هدفون.
 

طراحی بدنه و نمای گوشی

گوشی HTC U Ultra بین دیگر گوشی‌های سایز بزرگ گوشی‌های HTC است که این شرکت در رونمایی‌های خود در گوشی‌های بالای ۵٫۵ اینچ به نمایش گذاشت.این گوشی به علاوه ۵٫۷ اینچ صفحه نمایش اصلی یک سطر اضافی نیز برای صفحه نمایش بعدی در اختیار دارد.
از طرفی همان طور که می‌دانیم گوشی LG V20 که صفحه نمایشی همچون این گوشی دارد ،دارای باتری بزرگ‌تری نسبت به باتری HTC U Ultra با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپری است.
 

ساختار

در حال حاضر اکثر گوشی‌ها موجود در بازار از بدنه تمام فلزی استفاده می‌کنند درحالی‌که HTC U Ultra در پشت خود از شیشه لیکوئید مانند استفاده کرده که پشت آن شبیه به حباب درون آب می‌ماند.
 

 
شبیه به دیگر HTC ها این گوشی نیز دارای جعبه صاف و بدون زاویه است.دقیقاً در زیر این جعبه اولین چیزی که به چشم می‌خورد خود گوشی است.اگر گوشی را برداریم و محفظه زیری را باز کنیم چشممان به دفترچه راهنما و دیگر اسناد می‌خورد.همچنین در این قسمت پارچه پاک‌کننده، محافظ پلاستیکی گوشی، سوزن سیم‌کارت، شارژر کوئیک شارژ به علاوه کابل USB-C و هدفون‌ USB-C اچ تی سی.
 

 
پوسته خارجی گوشی از دو پن شیشه‌ای فیکس شده با بدنه فلزی تشکیل شده است. در ورژن ۶۴ گیگابایتی این گوشی شیشه جلویی از شیشه گوریلا گلس ۵ ساخته‌شده درحالی‌که پشت آن از شیشه‌ای ساخته‌شده که جنسش مشخص نیست اما از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین در ورژن ۱۲۸ گیگابایتی شیشه گوریلا گلس ۵ وجود نداشته و از شیشه Sapphire استفاده شده است.
پشت گوشی دارای انحنایی ظریف است ، نه در آن حد که ارگونومی گوشی را به هم بزند، اما آن‌قدر هست که زوایای آن باعث شود رنگ‌های مختلف را در دیدهای مختلف به نمایش بگذارد.
 

 
در پشت گوشی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و در جلو نیز دوربین۱۶مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنیم. این چیزی است که HTC U Ultra را نسبت به HTC 10 Evo  متمایز می‌کند.
HTC U Ultra بین گوشی‌های بزرگ محسوب می‌شود ،چرا که صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی در اختیار دارد و در بالای آن نیز صفحه نمایش دوم مشخص شده است.
در تکه پایینی گوشی در قسمت جلو دارای دکمه هوم و تشخیص گر اثر انگشت است. سیستم تشخیص اثر انگشت این گوشی نیز بسیار سریع و دقیق است.
 

 
تکه بالایی آن شامل صفحه نمایش دوم می‌شود البته در این قسمت دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی نیز وجود دارد همچنین در کنار آن LED اعلان نیز قرار گرفته است. بالای این قسمت حسگرها و گوشی وجود دارد.
بعداً در مورد اسپیکرها بیشتر صحبت می‌کنیم اما HTC U Ultra  یک اسپیکر بالا و یک اسپیکر پایین دارد. این که هر کدام از این اسپیکرها چه کاری را انجام می‌دهد به مدهایی بستگی دارد، مثلاً در بعضی مدهای می توانند به اسپیکرهای موسیقی تبدیل شوند و بعضی مد به صدای استریو فیلم‌های ویدئویی.
در قسمت پایینی پورت USB-C را مشاهده می‌کنیم و این پورت خروجی موسیقی نیز برای هدفون‌های محسوب می‌شود. در این گوشی جک هدفون وجود ندارد . این پورت به HTC اجازه می‌دهد که از فنّاوری USonic استفاده کند. تکنولوژی که به شما اجازه می‌دهد گوش‌هایتان را تحلیل کند و صدای موسیقی را برای شما تنظیم نماید. اگر شما از هدفون‌های USB-C دیگر استفاده کنید می‌توانید به موسیقی گوش دهید اما این تکنولوژی را نخواهید داشت.
 

 
نکته قابل‌ توجه دیگر در مورد HTC U Ultra  وجود ۴ میکروفن در گوشی است. HTC U Ultra  این دسته از میکروفن ها را برای صدابرداری ۳۶۰ درجه استفاده کرده است، که موجب می‌شود تا تجربی‌های فوق‌العاده از صدابرداری را داشته باشید.
صدای ۳۶۰ درجه یکی از گزینه‌های دوربین این گوشی است که این گزینه را در ضبط صدای معمولی این گوشی نمی‌بینیم.
دوربین این گوشی از HTC 10 آمده است. دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و نسبت پیکسل ۱/۲٫۳ به همراه ۱٫۴۴ میکرومتر را در اختیار دارد. دهانه f/1.8 و تثبیت تصویر اپتیکی OIS نیر کارایی دوربین گوشی را در نور کم تقویت کرده است. همچنین LED فلش دوگانه نیز این امر را بیشتر میسر می‌کند. برای فوکوس دقیق و سریع تر دوربین این گوشی با امکان اتوفوکوس لیزری و تشخیص فاز مجهز شده است.
 

 
دوربین اصلی از صفحه پشتی گوشی کمی بیرون زده است اما در مدل ۶۴ گیگابایتی آن نیز این لنز دارای کاور sapphire برای محافظت از صدمات است.
در قسمت بالایی گوشی یک میکروفن دیگر پیدا می‌کنیم.دوتای دیگر نیز در پشت و پایین گوشی هستند همچنین در این قسمت کشوی سیم‌کارت دوتایی وجود دارد. این اسلات دارای یک اسلات هیبریدی نیز است که انتخاب هوشمندانه‌ای توسط HTC محسوب می‌شود.
 

 
آخرین اجزایی که از گوشی برای دیدن به چشم می‌آیند دکمه‌های تنظیم صدا و خاموش روشن کردن گوشی هستند. هر دو دکمه بسیار خوش‌دست هستند و به خوبی کلیک می‌شوند روی هر دکمه هم تکستچر و استایل خاصی وجود دارد که قابل‌لمس هستند.
 

 
همان طور که گفتیم HTC U Ultra از نظر اندازه نسبت به گوشی‌های اندرویدی بزرگ‌تر است. اگر شما با HTC 10 کارکرده باشید برای تغییر مزاج خود نیز میل به خرید این گوشی پیدا خواهید کرد.
 

صفحه نمایش

HTC U Ultra دارای دو صفحه نمایش است. صفحه نمایش اصلی آن ۵٫۷ اینچی Super LCD5 با وضوح تصویر QHD است. صفحه نمایش دوم ۱۰۴۰*۱۶۰پیکسل است و ۴۰۰ پیکسل از تصویر خود را به خاطر وجود دوربین سلفی از دست می‌دهد.
 

 
آن طور که از تست ها مشخص شده است صفحه نمایش این گوشی شبیه به LG V20 عمل می‌کند.البته نسبت روشنایی تصویر کمی پایین است اما در کل نسبت به HTC 10 evo بسیار صفحه نمایش حرفه‌ای تری دارد. ماکزیمم روشنایی تصویر این گوشی نیز نزدیک به ۵۰۰ نیتس است.
در تست نسبت کنتراست نور خورشید ابتدا گلکسی S7 اج با نسبت ۴٫۴۳۹، بعد از آن LG V20 با نسبت ۳٫۷۹۸  در رده سوم نیز اپل آیفون ۷ پلاس با ۳٫۵۸۸ و در رتبه چهارم HTC U Ultra با نسبت ۳٫۴۵۳ قرار می‌گیرد.
برای استفاده در شب از این گوشی، تمام مینیمم روشنایی این گوشی به ۵ نیتس می‌رسد و حتی در تنظیمات نیز می‌توانید نور صفحه را به رنگ آبی دربیاورید. صفحه دوم نیز همواره زمانی که صفحه اول روشن است روشن می‌شود.
 

شبکه و اتصالات

HTC U Ultra فقط در ورژن دو سیم‌کارت با یک اسلات هیبریدی به بازار آمده است این به آن معنی است که تنها زمانی می‌توانید میکرو اس دی را استفاده کنید که تنها از یک سیم‌کارت استفاده کنید.البته از آنجایی که حافظه این گوشی ۶۴ گیگابایتی و در نسل جدید ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود زیاد نیاز به استفاده از میکرو اس دی نخواهد بود.
به هر حال شما می‌توانید از سیستم LTE با دانلود ۶۰۰Mbps با استفاده از LTE Cat.11 استفاده نمایید. در این گوشی تکنولوژی های تماس wifi و VoLTE پشتیبانی می‌شود که کیفیت صدای عالی را نیز به همراه خواهد داشت.
 

 
اتصال وای فای به خودی خود a/b/g/n/ac و بلوتوث نسخه ۴٫۲ به همراه NFC را به همراه اندروید پی پشتیبانی می‌نماید.
اتصال سیم این گوشی تنها از طریق درگاه USB-C انجام می‌شود اما بسیار پر کیفیت و قابل‌گسترش است. چرا که به اندازه سرعت USB 3.1 عمل کرده و از DisplayPort پشتیبانی می‌کند. از طریق این درگاه شما می‌توانید همچنین با آداپتر مورد نظر گوشی خود را به تلویزیون های هوشمند متصل نمایید.
 

عمر باتری

HTC U Ultra با یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری پشتیبانی می‌شود که درون بدنه جاسازی شده است. همچنین قابلیت شارژ سریع ۳٫۰ خیلی سریع گوشی را شارژ می‌کند. این حجم باتری روی گوشی آیفون ۷ پلاس ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌باشد.
U Ultra از یک چیپست مقرون به صرفه و کم مصرف استفاده می‌کند چرا که اسنپدراگون ۸۲۱ دچار تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خود شده و استفاده از باتری را کمتر کرده است.
زمانی که صفحه نمایش دوم خاموش باشد ، این گوشی با میانگین ماندگاری باتری ۸۱ ساعت رکورد قابل‌توجهی از خود به جای می‌گذارد. این مقدار اگر زمانی که صفحه نمایش دوم همواره روشن باشد به ۶۶ ساعت می‌رسد، اما در هر صورت این مقدار میانگین با خاموش بودن صفحه نمایش دوم نسبت به اپل آیفون نیز رکورد خوبی بر جا گذاشته است.
در زمان تماس‌های ۳g این گوشی تا ۲۶ ساعت دوام خواهد آورد. همچنین هر دو عملیات پخش ویدئو و مرور در وب نیز در حدود ۸ ساعت به دوام باتری می‌انجامد.
 

صفحه نمایش دوم

صفحه نمایش دوم جایی است که اکثر امکانات مهم گوشی و اعلان‌های مهم در آن قسمت قرار گرفته‌اند.این امکانات حتی از قبیل نمایش دوستان و یا برنامه‌هایی که بیش از بقیه استفاده می‌کنید نیز می‌شوند. صفحه نمایش دوم به طور شگفت‌آوری دارای تنظیمات نیز هست. می‌توانید آن را بر اساس صفحه نمایش اول تنظیم نمایید و این که چه چیزهایی را در آن نمایش دهد را نیز تنظیم کنید.

 
 

Sense Companion

برنامه Sense Companion، نقطه ورودی HTC به دنیای دستیارهای هوشمند است. برنامه‌های هوشمندی که از گفته‌ها و حرکات شما می‌آموزند و به شما بازخورد می‌دهند، مثلا می آموزد که شما در روز چند بار نیاز به شارژ گوشی دارید و یا ساعت خواب شما را می آموزد. این تجربه‌ای است که HTC به کاربران خود می‌دهد. این برنامه قابلیت تشخیص صدا را دارد بنابراین شما با صدا نیز می‌توانید آن را از دور کنترل نمایید.
 

رابط کاربری

HTC U Ultra مستقیما با اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه شده است همان طور که گوشی‌های Bolt و ۱۰evo نیز این اندروید را در ابتدا روی خود داشتند.
مستقیما با تشخیص گر اثر انگشت شروع می‌کنیم. HTC ادعا کرد که این تشخیص گر در ۰٫۲ ثانیه عمل می‌کند. این تشخیص گر به جز عمل باز کردن قفل‌های گوشی کار دیگری انجام نمی‌دهد. همان طور که می‌دانید اکثر پرچمداران روی این تشخیص گرها سیستم تشخیص حرکت انگشت نیز به کار می‌برند که در این گوشی موجود نیست.
رابط کاربری Sense Home نسبت به قبل زیاد تغییر نکرده است. بلینک فید هنوز در سمت چپ قرار دارد و با سوایپ صفحه به سمت راست می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در این قسمت می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه و دیگر امکانات را اضافه نمایید.
 

 
به هر حال اگر از اعلانات آپدیت های تم‌ها ناراضی هستید می‌توانید در تنظیمات صفحه هوم آنها را غیرفعال نمایید.
برنامه Themes نیز بخشی است که می‌توانید صفحه هوم خود را شخصی سازی کنید،می‌توانید به طور کامل پوسته را عوض کنید و یا این که از آیکن ها و والپیپر های اختصاصی استفاده نمایید.
قسمت منو برنامه ها نیز خیلی HTC گونه است. حالت اسکرول عمودی با صفحه نمایش تیره دارد. برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید نیز می‌توانید از نمایش بردارید.
HTC U Ultra با حافظه ۶۴ گیگابایتی به بازار آمد و ۱۶ گیگابایت گوشی نیز برای سیستم محفوظ است.
سیستم تغییر برنامه ها نیز به طور ظاهری تغییر نکرده. می‌توانید با کشیدن برنامه ها به یک طرف قسمت چند پنجره‌ای را فعال نمایید. با دوبار تپ کردن روی اپ سوییچر نیز می‌توانید سیستم Alt+Tab روی ویندوز را برای اینگوشی شبیه سازی کنید.
 
کارایی و پردازنده
با ظهور اسنپدراگون های جدید ، اکثر شرکت‌ها از اسنپدراگون ۸۲۱ برای گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کردند. HTC U Ultra یکی از آن گوشی‌ها است. در کنار این گوشی نیز LG G6، اکسپریا XZ و دیگر گوشی‌ها قرار گرفته‌اند.
اسنپدراگون ۸۲۱ یک چیپست قوی است اما نسبت به ۸۲۰ تغییرات کوچکی کرده است.
 

 
در امتیاز دهی GeekBench 4 چند هسته‌ای HTC U Ultra در ردیف ۴ بعد از گلکسی S7 اج قرار می‌گیرد و میانگین امتیاز آن ۴۲۵۰ است.
در تست تک هسته‌ای GeekBench 4 نیز در رده چهارم بعد از آیفون و گلکسی S7 اج قرار گرفته و میانگین امتیاز آن ۱۷۲۶ است.
 

 
در Antutu Benchmark نیز در رده هفتم با امتیاز ۱۴۹۶۷۳ قرار گرفته است
حال شاید بپرسید تفاوت اسنپدراگون ۸۲۱ و ۸۲۰ در چیست؟ هر دو از سوی کوالکام ساخته شده اما در اسنپدراگون ۸۲۱ هسته‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بیشتر بتواند در حد ماکزیمم خودکار کند.
باید خاطرنشان کنیم که دو نوع مختلف از چیپست ۸۲۱ وجود دارد.اولی AB است که در همین گوشی و در گوگل پیکسل استفاده شده است و با همان کلاک اسنپدراگون ۸۲۰ کار میکند و عمر باتری بیشتری را فراهم می‌آورد. ورژن دوم کلاکی با ۰٫۲ گیگاهرتز قدرت بیشتر دارد و همچنین با در نظر داشتن عمر باتری موجود در ۸۲۰ می‌تواند قوی تر از آن عمل کند.
HTC U Ultra به طور قطع آن قدر سریع است که بتواند در نقش یک پرچمدار ظاهر شود و گزینه خوبی برای خرید شما از بین دیگر پرچمداران باشد.
 
تماس
HTC U Ultra از سیستم VoLTE و تماس وای فای پشتیبانی میکند.این گوشی از یک سری باند های LTE پشتیبانی میکند که در سفر نیز می‌توانید به آن ها تکیه کنید. اما نکته دیگر اینجاست که از باند های CDMA در این گوشی پشتیبانی نمی‌شود.
در این گوشی برای تماس ۳ نوع مد وجود دارد.برای سایلنت کردن گوشی می‌توانید آن را بچرخانید.برای قطع کردن صدای زنگ در هنگام تماس باید آ را از روی جایی بردارید و حالت آخر نیز حالت Pocket که زمانی که گوشی در جیبتان است صدای آن را افزایش می‌دهد تا زنگش را بهتر بفهمید. همچنین این گوشی از ابزارهای بومی بلاک کردن تماس ها در اندروید ۷٫۰ نوقا نیز استفاده می‌کند.
 
اسپیکرها
این گوشی دارای اسپیکرهای استریو است که اکثرا در تمامی HTC های نسل قبل نیز بومی سازی شده بودند. همچنین قسمت اسپیکرهای زمان تماس که در بالای گوشی قرار دارند نیز می توانند به عنوان اسپیکر استفاده شوند. در استفاده از اسپیکرها دو مد تئاتر و مد موزیک وجود دارد.
 
پیام رسانی
برنامه پیام رسانی این گوشی ساده است و دارای متریال دیزان خاص است. می‌توانید پیام ها را در سه خط به صورت پاپ آپ مشاهده کنید. همچنین پس زمینه آن نیز قابل تغییر و زیبا سازی است.
HTC استفاده از TouchPal کیبورد را ادامه داده است. این کیبورد دارای ساختار شخصی سازی شده است و می‌تواند به صورت ۲ بعدی کوچک و بزرگ شود. حتی شما می‌توانید به راحتی آن را به هم بریزید و موارد دیگر به آن اضافه کنید.
 
گالری تصاویر
گوگل فوتوز یکی از گالری های بی‌نقص و استثنایی این گوشی است و تنها گالری است که روی گوشی استفاده می‌شود. می‌تواند عکس ها را سینک کند و یا بروی سیستم ابری بگذارد تا دیگر آن ها را از دست ندهید. یکی از امکانات آن نیز تشخیص عکس و جستجو است و همچنین ظاهر کاربری نیز سریع و بسیار کاربردی است.
در این گوشی برنامه پخش ویدئو بومی وجود ندارد اما می‌توانید از قسمت گوگل فوتوز آن را اجرا نمایید
 
دوربین
پیکسل های موجود در دوربین این گوشی از ۲میکرومتر بزرگ‌تر نیست. دریچه دیافراگم آن f/1.8 است که می‌تواند کیفیت تصاویر را در این گوشی بالا ببرد.
در قسمت ابزارهای این دوربین نیز تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر نیز وجود دارد به همراه دو اتوفوکوس مجزا برای هر دوربین، لیزر و فاز، همچنین دو فلش LED نیز موجود است.
 

 
مد پرو نیز در این دوربین با تمام تنظیماتی که فکر می‌کنید وجود دارد، که شامل فوکوس، سرعت شاتر، ISO، اکسپوزر و وایت بالانس می‌شود. یک سری مد دیگر در این دوربین وجود دارد، به عنوان مثال مد ماکرو که می‌توانید با استفاده از آن فوکوس را کنترل نمایید ، مد ورزشی که به شما اجازه می‌دهد سرعت شاتر را تنظیم کنید، مد شب که به شما اجازه می‌دهد ISO و سرعت شاتر را کنترل نمایید.
عکس برداری RAW نیز در مد پرو موجود است. مد ZOE نیز که یکی از مدهای موجود در HTC است که در نسل HTC One وجود داشت. در این مد عکس ها با آخرین وضوح تصویر گرفته می‌شوند و ۳ ثانیه ویدئو نیز گرفته می‌شود. این حرکت محتوا را به عکس خواهد بخشید.
 

 
یک مد دیگر به نام Hyperlapse وجود دارد. در این مد ویدئو ها به صورت تکه زمانی یا تایم لپس گرفته می‌شوند و در پایان به صورت یک ویدئوی سریع نمایش داده می‌شوند. در این گوشی OIS نیز وجود دارد.
تصویربرداری در این گوشی به گونه‌ای است که نویز ها در آن گرفته می‌شود، از نظر تصویر و رنگ بسیار استثنایی است البته پیکسل ها در تصاویری که شلوغ باشند کمی در هم به نظر می رسند.
HTC 10 evo دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دارد، اما وجود پیکسل بیشتر در تصاویر زیبایی عکس را بیشتر نخواهد کرد.
مد پانارومای موجود در این گوشی نیز به طور متوسط رو به خوب عمل می‌کند.درز بندی عکس های آن خوب است ولی کمی کیفیت تصویر پایین می آید.
 

 
از نظر دوربین سلفی، این دوربین بسیار جالب توجه است، به خاطر این که دو مد متفاوت در خود دارد. به طور پیش فرض عکس های ۱۶ مگاپیکسلی می‌گیرد که از دوربین اصلی بهتر است. همچنین فوکوس بسیار استثنایی دارد که با گرفتن اولین سلفی متوجه آن می شوید.
در تاریکی شاید بهتر باشد که سلفی را به حالت UltraPixel ببرید. زیرا این مد تصاویر ۴ مگاپیکسلی می‌گیرد اما ۴ برابر حساسیت نور را بیشتر می‌کند.چرا که این امر موجب میشود نویز پایین بیاید و پیکسل های روشن بیشتری در تصویر مشخص شوند.
 
تصویربرداری
تصویربرداری این دوربین ۲۱۶۰p و ۱۰۸۰P است که مدهای ۳۶۰ درجه و کیفیت صدای بالا را در خود دارد.
صدابرداری ۳۶۰ درجه که در این دوربین موجود است بسیار صداهای باکیفیتی را ذخیره‌سازی می‌کند. این گوشی صدا را از ۴ میکروفن که در چند سمت گوشی قرار گرفته است برای یک تجربه استثنایی ذخیره می‌کند.
اگر شما بهترین کیفیت صدا را می‌خواهید باید به مد High-Res ببرید. این مد کدک را به lossless FLAC می برد و با ۹۶kHZ و ۲۴ بیت صدا را ذخیره‌سازی می‌کند که بسیار استثنایی است. صدایی که در این مد می‌شنوید بسیار فوق‌العاده است.
ویدئو باکیفیت ۲۱۶۰p با ۵۴Mbps و باکیفیت ۱۰۸۰p با ۲۰Mbps گرفته می‌شود، در هر دو قسمت کدک AVC/H.264 موجود است. خروجی ویدئویی نیز mp4 و یا MKV است که با استفاده از هر نوع خروجی صدا کیفیت ویدئویی متفاوتی به دستتان می رساند.
البته توجه کنید که چیپست این گوشی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد گوشی فیلم‌برداری ۲۱۶۰p را فقط تا ۶ دقیقه انجام می‌دهد.همچنین کیفیت فیلم‌برداری بسیار بالا است و جزییات خیلی خیلی خیلی زیادی در تصاویر مشخص می‌شود.
 
جمع‌بندی
منصفانه است که بگوییم ما همواره گوشی‌های HTC را دوست داریم اما نه با این قیمت! HTC U Ultra یکی از نمونه های بارز این مساله است. این گوشی از LG V 20 حدود ۸۰۰ هزارتومان گران تر است! عجیب نیست؟ البته که در بعضی بخش ها از آن گوشی بهتر است اما تفاوت قیمت در این حد کمی زیاد است.
دوربین این گوشی عالی است.واقعا عالی است و همچنین روی آن دو صفحه نمایش وجود دارد. صفحه نمایش اول آن نیز اکثر رقبا را شکست می‌دهد.
داستان پردازنده نیز همین است. بسیار عالی است و در نوع خود بی نظیر است. اما HTC می توانست بهتر از این نیز عمل کند.
از نظر طراحی نیز سطح لیکوئید مانند آن و مایع مانند آن نیز جالب است. از آنجایی که این گوشی با سایز بزرگ و در حد ۵٫۷ اینچ صفحه نمایش اولیه موجود است انتظار می‌رفت حد اقل در آن شارژ بیسیم، باتری بزرگ‌تر، ضد آب بودن و… وجود داشته باشد.
LG V20 اولین گوشی بود که فکر کردیم U Ultra شبیه آن است. صفحه نمایش U Ultra جذابیت بیشتری نسبت به صفحه نمایش این گوشی دارد.اما نسبت به کارایی صفحه نمایش دوم کمی کم می‌آورد.همچنین این گوشی باتری بزرگ‌تری نسبت به گوشی مورد تحلیل ما دارد و در نهایت حدود ۸۰۰ هزارتومان ارزان تر است.
امتیاز موبایلستان به این گوشی از قرار زیر است:
 

کیفیت ساخت: ۸/۱۰
صفحه نمایش:۹.۵/۱۰
نرم افزاری:۷٫۵/۱۰
دوربین:۸/۱۰
کارایی:۸٫۵/۱۰
باتری:۹/۱۰
قیمت:۶/۱۰
امتیاز کل:۸٫۰۷ از ۱۰

 

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. مرسی
    توضیحات عالی و کامل بود.
    فقط در هنگام فیلم برداری صدای ۳۶۰ ُ کوچکترین چرخش یا سایش دست رو گوشی رو میکروفن میگیره که اونم بخاطر میکروفن های بکارگرفته در قسمت های مختلف گوشی هست و صدای خش خش مانند تو فیلم میفته .
    در کل نسبت به قیمتش واقعا به صرفه و ایده آل هست .

  2. من این گوشیو ۲ ساله دارم نسخه ۶۴ گیگبایتیشو رنگ آبی ولی متاسفانه این گوشی VoLte نداره و نیست همچین گزینه ای توی تنظیماتش اگه هم داره غیر فعال هست در این زمینه کسی اطلاعاتی داره؟
    ممنون میشم به ایمیل بنده پاسخ بدید تشکر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا