بررسی‌ تخصصی

بررسی تلفن هوشمند Galaxy A80 سامسونگ/ اسمارتفون بی نظیر کره ای

شرکت سامسونگ در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ با معرفی انبوهی از گوشی های هوشمند نسل جدید کولاک کرد و نشان داد که برنامه ویژه ای برای بخش تلفن هوشمند خود دارد. بیشترین مدل های معرفی شده در نیمه نخست به سری گوشی های هوشمند گلکسی A اختصاص داشته که شامل ۱۱ مدل می شوند.

در این بین بهار ۲۰۱۹ سامسونگ تصمیم گرفت یک مدل جدید و نوآورانه را به خانواده گلکسی A بیافزاید. مدلی که Galaxy A80 نام داشته و از محصولات برجسته شرکت سامسونگ محسوب می شود. شرکت کره ای در گلکسی A80 مشخصه های بزرگی در نظر گرفته که به خوبی می توان آن را مدل شبه پرچمدار خواند.

گذشته از آن مکانیزم دوربین چرخشی موجب شده تا تنها دو سنسور برای Galaxy A80 در نظر گرفته شد که به عنوان دوربین های عقب و سلفی شناخته می شوند. ما تصمیم گرفتیم برای انتخاب بهتر شما بررسی از تلفن هوشمند Galaxy A80 سامسونگ داشته باشیم.

بدون شک تجربه بررسی و داشتن اطلاعات لازم موجب خواهد شد در انتخاب این دیوایس جذاب شک نداشته باشیم.

مشخصات کلیدی Galaxy A80

تعداد سیم کارت دوسیم کارت
ابعاد ۱۶۵٫۲x۷۶٫۵x۹٫۳ میلی‌متر
وزن
ساختار بدنه شیشه و فلز
تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730/8 nm
پردازنده ‌ی مرکزی هشت هسته‌ای (۲×۲.۲ گیگا‌هرتز Kryo 470 Gold & 6×۱.۷ گیگا‌هرتز Kryo 470 Silver)
پردازنده ‌ی گرافیکی Adreno 618
نوع صفحه نمایش Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش ۳۹۳ پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش ۱۶ میلیون رنگ
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
مقدار RAM ۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی No
شبکه های ارتباطی ۲G / 3G / 4G
شبکه ۲G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه ۳G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه ۴G LTE
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLAN Yes
bluetooth Yes
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
Radio FM radio
درگاه ارتباطی ۲.۰, Type-C 1.0 reversible connector
دوربین دوربین سه گانه: ۴۸ مگاپیکسل (f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و ۸ مگاپیکسل (۱۲ میلی‌متری، فوق عریض، f/2.2) و سنسور TOF
فلش LED
فیلمبرداری ۲۱۶۰p@30fps, 1080p@30fps
دوربین سلفی ماژول مجهز به موتور برای چرخش دوربین اصلی
صدا Alert types:
Loudspeaker: دارد
۳.۵mm jack: ندارد
سیستم عامل اندروید ۹٫۰ (Pie); One UI
حس‌گرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع باتری ۲۵ واتی

طراحی متفاوت Galaxy A80

  • ابعاد ۱۶۵*۷۶*۹.۳ میلیمتری
  • طراحی اسلایدی یا برشی
  • گزینه های رنگی سفید، طلایی و مشکی

تلفن هوشمند Galaxy A80 سامسونگ از نظر طراحی در میان محصولات زیبا و جذاب این شرکت کره ای قرار می گیرد. گزینه ای که خیالت کاربر خود را در بحث ظاهری راحت کرده و آن را با یک نمونه برجسته و بی نظیر رو به رو می سازد. گلکسی A80 در بخش جلو هیچ شباهتی به سایر محصولات سامسونگ ندارد و در قسمت عقب نیز طراحی متفاوتی برای آن در نظر گرفته شد. طراحی که این گوشی هوشمند را در دسته بهترین اسمارتفون های میان رده قرار می دهد. دوربین سلفی هنگامی که در حالت جلو قرار می گیرد به صورت کشویی از جای خود بالا آمده و به صورت چرخشی در قسمت جلو قرار می گیرد.

این نوآوری بزرگ دوربین گلکسی A80 نکته بارز ویژگی های آن است و موفقیتی هم در فروش به دنبال داشته که می توانده خیره کننده باشد. دوربین اسلایدی با مکانیزم چرخشی در هیچ گوشی هوشمندی مشاهده نشده و نخستین بار سامسونگ آن را در Galaxy A80 به کار گرفت. سپس ایسوس پس از سامسونگ برای ذنفون ۶ این حالت دوربین را تعریف کرد تا موفقیت گلکسی A80 را شامل حال محصول پرچمدار جدید خود گرداند.

هنگامی که دوربین به صورت اسلاید بالا می آید هیچ سروصدایی ندارد که آزاردهنده باشد. سنسور اثرانگشت هم از بخش عقب حذف شده و آن را در زیر نمایشگر شاهد خواهید بود. فناوری سنسور اثرانگشت در سال جاری بسیار رایج شده و سامسونگ نیز این نوع فناوری را در مدل های مختلف میان رده و پرچمدار تعبیه کرد. قابلیتی که موجب حذف سنسور اثرانگشت سنتی در عقب شده و جای کمی اشغال می کند.

با حذف سنسور اثرانگشت عقب، طراحی Galaxy A80 بسیار خیره کننده بوده و پرزرق و برق است. در قسمت زیرین دستگاه پورت USB Type-C وجود دارد و در قسمت کناری نیز کلید اختصاصی دستیار هوشمند بیکسبی که عمدتا روی پرچمداران وجود دارد، در این مدل به کار گرفته شد. هنگامی که دوربین سلفی فعال نیست، دوربین سه گانه عقب در همان حالت اصلی باقی می ماند و این سه دوربین هر یک عملکرد خاصی داشته و تصویربرداری باکیفیتی را رقم می زند.

 

صفحه نمایش کامل بدون حاشیه

  • صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Full HD+
  • پنل سوپرامولد
  • نمایشگر  Infinity Display

بدون شک یکی از بخش های جذاب گلکسی A80، صفحه نمایش پروضوح با رنگ های خیره کننده و حاشیه بسیار کم است. باتوجه به حذف دوربین سلفی، فضای نمایشگر خالی شده تا حاشیه کمی پیدا کند. این امر موجب می شود تا زاویه دید بیشتر شده و تجربه کاربری کاملی کسب کرد.

اگر بخواهیم به یکی از بهترین میان رده ها با نمایشگر پروضوح و با رنگ های پرجنب و جوش اشاره کنیم، گلکسی A80 یکی از آنها محسوب می شود. این دیوایس به پنل سوپرامولد که عمدتا در مدل های پرچمدار به چشم می خورد بهره می برد. همین امر نیز باعث شده تماشا محتوا ویدئویی یا تصویری در این میان رده بسیار لذت بخش است.

در مقایسه با سایر اعضای خانواده سری Galaxy A، گوشی هوشمند گلکسی A80 بی نظیر است. مدلی که کمتر اسمارتفونی شبیه به آن بوده و کاربری را لذت بخش می سازد. طراحی جدید نمایشگر این گوشی هوشمند به عنوان Infinity Display شناخته شده که کمتر اسمارتفون سامسونگ به آن مجهز می باشد. این دیوایس دارای صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی بوده که به لطف حاشیه کم این محصول سامسونگ به نمایشگر بزرگی مجهز است.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی این گوشی دقیقا همان چیزی است که در گلکسی اس ۱۰ نسخه ۵جی شاهد هستید. جالب است که کره ای ها یک نمایشگر را در دو مدل میان رده و پرچمدار برجسته تعبیه کردند. البته تفاوت های کوچکی در قسمت صفحه نمایش دو اسمارتفون مشاهده می شود و در این زمینه گلکسی A80 فوق العاده به نظر می آید. سامسونگ با به کارگیری صفحه نمایش حرفه ای در این محصول خود آن را به عنوان شبه پرچمداری قابل عرضه می دارد.

شاید پنل Full HD+ در این مدل وجود دارد که خیره کننده است اما دست کمی از وضوح Quad HD+ پرچمداران اخیر این شرکت کره ای ندارد. بنابراین باید در بحث صفحه نمایش محصول سامسونگ را یک نقطه عطفی محسوب کرد که تجربه کاربری بی نظیری را رقم خواهد زد.

A80 رده بالاترین مدل خانواده گلکسی A است و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند.

دوربین سه گانه منحصربفرد در عقب

  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم لنز  f/2.0
  • دوربین دوم اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/2.2
  • سنسور ۳ بعدی سنجش عمق

شرکت سامسونگ در گلکسی A80 از دوربین متفاوتی بهره گرفته که تاکنون در محصولاتش مشاهده نکردیم. دوربینی خیره کننده که مکانیزم جالب توجهی دارد و می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. این دوربین قادر است با مکانیزم چرخشی خود در حالت دوربین سلفی و عقب قرار گیرد تا افراد دیگر از سنسورهای متفاوتی در عقب و جلو بهره نگیرند.

دوربینی که سامسونگ تعبیه کرده نقطه عطفی محسوب شده و می تواند جالب توجه به نظر برسد. با این حساب در بحث دوربین می توان انتظارات بسیاری از گوشی هوشمند Galaxy A80 به عنوان یک میان رده شبه پرچمدار دانست. شاید این اسمارتفون در سری خانواده گلکسی A قرار می گیرد که به عنوان دیوایس های میان رده باکیفیت شناخته می شوند اما گلکسی A80 مدل خاصی است که باید آن را نگینی از خانواده گلکسی A قلمداد کرد.

دوربین به کار گرفته شده در این مدل متفاوت از هر آنچه تاکنون در سری گلکسی A و سایر محصولات سامسونگ مشاهده شد، است. بنابراین نمی توان هیچ وجه اشتراکی بین مکانیزم دوربین این دیوایس و دیگر مدل گوشی های هوشمند سامسونگ مشاهده کرد.

یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمند دوربین آن است و سامسونگ برای گلکسی A80 نیز سنگ تمام گذاشته و این محصول را باید در بخش دوربین نمونه کامل شده میان تلفن های هوشمند رده میانی این شرکت کره ای قرار داد. سنسور ۳بعدی سنجش عمق نقش موثری در تصویربرداری با جزئیات دارد و دو سنسور ۴۸ و ۸ مگاپیکسلی نیز از نوع اولتراواید و اصلی هستند که تصویربرداری پروضوحی را رقم خواهند زند. بنابراین سه حسگر دوربین گلکسی A80 پیکربندی بی نقص را در تصویربرداری به دنبال خواهند داشت.

نرم افزار و سخت افزار هوشمندانه

  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۷۳۰G
  • حافظه رم ۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری
  • سیستم عامل اندروید پای

گوشی هوشمند گلکسی A80 سامسونگ نه تنها در بحث طراحی، صفحه نمایش و دوربین یک محصول کامل است، بلکه در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد و باید انتظارات خود را نسبت به آن بالا ببرید. اسمارتفونی که با مشخصات برجسته سخت افزاری می تواند عملکرد پردازشی بزرگ داشته و قدرتمند در اجرا بازیها و نرم افزارها عمل کند.

گلکسی A80 را نمی توان چندان یک میان رده معمولی دانست و سامسونگ نیز سعی کرده آن را به عنوان یک مدل بزرگ عرضه دارد. مدلی که با پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G هشت هسته ای دست کمی از یک پرچمدار نخواهد داشت. در کنار آن حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز، پیکربندی قابل توجهی را در این تلفن هوشمند رقم می زند. با این حساب اگر بخواهیم به یک تلفن هوشمند بی نظیر میان رده اشاره کنیم، باید گلکسی A80 را چنین اسمارتفونی توصیف کرد.

گذشته از آن باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری نیز برای این دیوایس در نظر گرفته شده که ظرفیت بالا و مناسبی است. این باتری با فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی می تواند در کسری از زمان به شارژ ۱۰۰ درصد تبدیل شود. همچنین در بخش نرم افزاری با سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای و رابط کاربری One UI، تجربه کاربری لذت بخش و قابل توجهی می توان داشت.

در مجموع شرکت سامسونگ با گوشی هوشمند گلکسی A80 یک مدل برجسته را ارائه داده که در نوع خود کم نظیر است. کمتر اسمارتفون میان رده ای را می توان یافت که به مشخصات بزرگ مورد اشاره مجهز باشد. البته این نکته حائز اهمیت است که A80 از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر نیز بهره می برد. با این تفاسیر محصول شرکت سامسونگ با سخت افزاری قدرتمند همراست.

نتیجه گیری

در مجموع باید نتیجه گرفت که گوشی هوشمند گلکسی A80 محصولی خاص از سامسونگ است و مشخص نیست چه زمانی باید باری دیگر شاهد معرفی یک مدل منحصربفرد همچون گلکسی A80 از سوی این برند کره ای باشیم. این کمپانی سابقه درخشانی در تولید اسمارتفون دارد و انتظار می رفت روزی چنین دیوایسی عرضه دارد.

با تمام ویژگی های مثبت گلکسی A80 ارزشمند بوده و اگرچه قیمت نسبتا بالایی دارد، اما به همان مراتب ویژگی های مثبتی برایش در نظر گرفته شده که می تواند جذاب باشد. بنابراین اگر به دنبال یک مدل میان رده فوق العاده هستید باید گلکسی A80 را در فهرست قرار دهید.

Galaxy A80 طراحی اسلایدی دارد و با مکانیزم چرخشی دوربین تجربه کاربری جالبی رقم می زند. با صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی پروضوح بدون حاشیه و سخت افزار قدرتمند، باید انتظارات بسیاری از این دیوایس داشت.

مزایا: طراحی جذاب، صفحه نمایش بدون حاشیه و پروضوح، ویژگی های قابل توجه نرم افزاری

معایب: بدون اسلات کارت میکرو اس دی، عمر نامشخص مکانیزم کشویی دوربین، قیمت نامشخص

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا