اخبار

بررسی مشکلات باتری، دلیل تعویق در عرضه گلکسی نوت ۷

در روزهای اخیر گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از انفجار باتری گلکسی نوت ۷ سامسونگ در زمان شارژ دارد. هرچند سامسونگ بصورت مستقیم اظهار نظری در این خصوص انجام نداده اما شنیده‌ها گویای این موضوع است که کره‌ای‌ها به همین علت عرضه‌ی گوشی هوشمند پرچمدار خود را در شماری از بازارها به تعویق انداخته‌اند. سامسونگ دلیل به تعویق افتادن عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ را انجام شماری از آزمایش‌ها برای اطمینان بیشتر عنوان کرده است.
سامسونگ حساب ویژه‌ای روی فروش گلکسی نوت ۷ و فروش بالای این گوشی هوشمند در ادامه‌ی موفقیت سری گلکسی اس ۷ باز کرده است. کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۶ با عرضه‌ی سری گلکسی اس ۷ در نیمه‌ی ابتدایی سال جاری فروش خوبی را تجربه کرده و انتظار دارند تا این موفقیت را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی با گلکسی نوت ۷ ادامه دهد. آمارهای اولیه نشان از این دارد که سامسونگ موفق شده تا به امروز بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه از گوشی هوشمند خود را به فروش برساند، حال آنکه وجود مشکلات در این گوشی هزینه‌ی سنگینی را به سامسونگ تحمیل می‌کند و می‌تواند روند خوب فروش پرچمداران این کمپانی را با مشکل روبرو کند. این مشکل باعث شده تا سهام سامسونگ طی دو هفته‌ی اخیر با کاهش همراه شود، هرچند پس از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ و پیش از آن با انتشار اخبار در مورد عملکرد خوب بخش موبایل، سهام سامسونگ روند رو به صعودی را در پیش گرفته بود. سامسونگ تعویق عرضه‌ی گلکسی نوت ۷‌های خود را تایید نکرده، حال آنکه شماری از اپراتورهای مخابراتی نظیر SK Telecom، KT و LG Uplus Corp از این موضوع تاثیر پذیرفته‌اند.
سامسونگ SDI کمپانی خواهر سامسونگ الکترونیکس است که بخشی‌ از باتری‌‌های مورد نیاز سامسونگ برای گلکسی نوت ۷ را تامین می‌کند. این کمپانی اعلام کرده که هیچ اطلاعاتی را در مورد اینکه باتری‌های این کمپانی در گلکسی نوت ۷ دچار مشکل شده، دریافت نکرده است. البته شاید دلیل انفجار مربوط به مشکلات احتمالی باتری نبوده و عوامل دیگری نظیر لوازم جانبی همچون شارژرهایی که ساخت سامسونگ نیست را می‌توان در این خصوص مطرح کرد.

منبع sammobile
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا