مجله‌های تخصصی

بررسی معایب Sony Xperia M2

این بار قصد داریم در پی سلسله مقالات بررسی معایب نگاهی بیندازیم بر Xperia M2 اسمارت فونی سطح متوسط که آپگریدی است بر متوسطی دیگر …

قبل از هرچیزی لازم به ذکر است که در این مقاله قصد بررسی عیوب وارده بر این اسمارت فون را داریم و از مزایای سرشار آن گذر میکنیم. حال به سراغ اولین مشکل می رویم :
رزولوشن صفحه نسبت به سایز صفحه کم است
اندازه ی صفحه نمایش این اسمارت فون چیزی حدود ۴٫۸ اینچ در نظر گرفته شده که چندان هم بد نیست و به نظر متعادل و مناسب می آید. اما قضیه کمی ناراحت کننده می شود وقتی متوجه شوید رزولوشن ارائه شده برای این اسمارت فون سطح متوسط همان رزولوشنی است که پیش از این برای XPeria P ، سطح متوسطی دیگر از این شرکت مشاهده کرده بودیم. همانطور که فهمیدید رزولوشن در نظر گرفته شده برای این اسمارت فون ی۵۴۰ پیکسل در ۹۶۰ پیکسل است.

شاید برای اسمارت فونی در این ابعاد و با توجه به سطح متوسط بودن آن بتوان ۱۰۸۰p نبودن صفحه نمایش را توجیه کرد ولی به نظر می رسد ۷۲۰p بودن صفحه نمایش کمی مورد بحث است و سونی میتوانست رزولوشن مناسب تری را انتخاب کند تا هم رضایت بیشتری از سوی کاربر میدید و هم اینکه بهره وری بهتری از صفحه نمایش اش داشته باشد.
در ابتدا بدون KitKat !

این اسمارت فون در ابتدای عرضه با سیستم عامل اندروید جیلی بین نسخه ی ۴٫۳ ارائه می شود در صورتی که بهتر بود از همان ابتدا با اندروید کیت کت مواجه شود.البته مسئله ای که وجود دارد این است که این اسمارت فون از کیت کت محروم نشده و دارندگان این اسمارت فون پس از خرید می توانند آن را آپدیت کنند. اما نکته ی ظریفی در این مورد وجود دارد و آن این است که سونی با این کارش از ابتدای کار یک آپدیت به این اسمارت فون اختصاص داد و یکی از آپدیت های نهایی را که قاعدتا مدت ها بعد قرار بود عرضه شود از آن گرفت
باتری غیرقابل تعویض
Sony Xperia M2 که روی کاغذ اسمارت فونی نوین و سطح متوسط است به نظر می رسد خیلی از ویژگی هایش مثل طراحی OmniBalance اش را از Xperia Z به ارث برده باشد که البته می توان همین طراحی را هم یکی از عوامل غیرقابل تعویض شدن باتری دانست. در حقیقت طراحی که بسیار زیباست و یا حتی ظرفیت باتری و ماندگاری اش مشکلی ندارد و بسیار خوب است اما چیزی که مسئله را کمی نامطلوب می کند غیر قابل دسترس بودن باتری دانست.

بحث در رابطه با خراب شدن باتری که بسیار هم غیرمحتمل است نیست که البته تعمیرکنندگان در آن صورت هم قادر به تعویض باتری هستند ، مسئله این است که در آوردن باتری همیشه یکی از بهترین راه هایی است که در هنگام بروز انواع مشکلات به فکر کاربران می رسد. شاید خیلی جدی به نظر نیاید اما قابل دسترسی بودن باتری نوعی اطمینان به کاربر می دهد که در هر صورت خودش قادر به بازگردانی گوشی اش هست و نیاز نیست مدت زمان زیادی منتظر عملکرد دوباره ی گوشی اش در صورت کرش کردن گوشی باشد.
از همه ی این ها که بگذریم باتری غیرقابل تعویض همیشه به سبب غیرقابل ارتقا بودنش و غیرقابل دسترسی بودنش مذموم و نکوهیده بوده و به عنوان یک ویژگی خوب در نظر گرفته نمی شود.
در نهایت میتوان گفت Sony Xperia M2 اسمارت فونی است که خیلی نمیتوان به آن ایراد گرفت و مشکلاتی اساسی ندارد و به نوعی قابل اعتماد است. به هر حال ما در اینجا مشکلات را به سمع و نظر شما رساندیم باقی کار بر عهده ی خود شماست…

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا