اخبار

برنامه هوشمندانه نوکیا برای بازگشت به بازار تلفن‌های همراه

برنامه هوشمندانه نوکیا برای بازگشت به بازار تلفن‌های همراه

نوکیا

شرکت نوکیا کمتر از یک دهه پیش، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید ولی امروزه به دنبال این است تا کار خود را در بازار از صفر آغاز کند. در این میان رویکرد این شرکت برای بازگشت به بازار تلفن‌های همراه هوشمند نیز بسیار جالب و در نوع خود هوشمندانه به‌حساب می‌آید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نوکیا قصد دارد تا دو تلفن همراه اندرویدی را باقابلیت‌هایی مانند نمایشگرهای ۵٫۲ و ۵٫۵ اینچی QHD و پردازنده‌های اسنپ دراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام و البته پوسته انحصاری نوکیا برای اندروید به نام Z Launcher به بازار عرضه کند.

بااین‌حال این شرکت در سال ۲۰۱۴ تمامی حقوق مربوط به تولید تلفن همراه را به مایکروسافت فروخت و به همین دلیل نیز دیگر خط تولیدی در اختیار ندارد. به همین دلیل نیز مسئولان این شرکت رویکرد ویژه‌ای را درپیش گرفته‌اند تا بتوانند به کمک آن به سراغ تولید کم ریسک دستگاه‌های یاد شده بروند.

جریان ازاین‌قرار است که هیچ‌یک از مراحل ساخت سخت‌افزار این تلفن‌های همراه در شرکت نوکیا انجام نخواهد شد بلکه این شرکت تمامی فرایند تولید سخت‌افزاری را با همکاری شرکای سوم شخص انجام خواهد داد. به‌این‌ترتیب اگر محصولات این کمپانی در بازار با موفقیت همراه نباشند، دیگر هزینه‌های مربوط به از کار انداختن خط تولید و اخراج کارگران این شرکت را تهدید نخواهند کرد.

شایان‌ذکر است که این اقدام نوکیا بسیار منطقی به نظر می‌رسد زیرا این شرکت یک‌بار تجربه سقوط مالکیت خود بر بازار از ۵۰ درصد به ۳ درصد را در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ داشته است و به همین دلیل نیز نمی‌خواهد تا در صورت عدم توفیق در این بازار، شرایط بغرنجی را تجربه کند. به‌این‌ترتیب این نام نوستالژیک به‌تدریج و به‌آرامی به بازار بازخواهد گشت و نباید انتظار داشته باشید که یک‌باره ویترین فروشگاه‌ها از نام نوکیا پر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا