اخبار

برنامه ویژه اپل برای نمایشگر آیفون ۸

برنامه ویژه اپل برای نمایشگر آیفون ۸

آیفون ۸

با توجه به معرفی شدن گلکسی اس ۸ به نظر می‌رسد که باید شاهد موجی از شایعات جدید درباره رقیب این تلفن همراه یعنی آیفون ۸ باشیم و در این میان نیز به نظر می‌رسد که نخستین شایعات برای عرضه شدن به کمتر از یک هفته نیاز داشته‌اند.

بر اساس اظهارات بنگاه‌های تحلیلی معتبر، کمپانی اپل قصد دارد تا یک حسگر نور محیط با قابلیت “سنجش کامل طیفی” را برای به ایجاد یک صفحه نمایش با رنگ‌های واقعی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند آینده خود راه‌اندازی کند. تمامی سه مدل تلفن همراه هوشمندی که اپل به‌زودی عرضه خواهد کرد از این قابلیت بهره خواهند برد و همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد تا آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس را به همراه آیفون ۸ رونمایی کند.

فناوری جدید یاد شده که با نام صفحه نمایش با طیف رنگ‌های واقعی معروف شده است در حال حاضر بر روی آیپد پرو نسخه ۷ و ۹ اینچی قابل دسترس است اما به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تا این فناوری را برای تلفن‌های همراه هوشمند خود نیز ارائه کند.

این فناوری با استفاده از حسگرهای نور محیط چهار کاناله کار می‌کند و برای دید بهتر کاربر از صفحه نمایش و به نسبت نور محیط او، رنگ و شدت نور صفحه نمایش را تنظیم می‌کند. بر اساس اطلاعات جدیدی که در این زمینه منتشر شده است، این حسگرها بر روی تلفن‌های همراه جدید توسط کمپانی استرالیایی AMS تامین خواهند شد.

علاوه بر این شایعات حاکی از آن هستند که نه‌تنها اپل قصد دارد تا این فناوری را بر روی تلفن‌های همراه هوشمند جدید خود عرضه کند بلکه تصمیم دارد تا پس از سال‌ها استفاده از پنل‌های ال‌سی‌دی بر روی دستگاه‌های خود، این بار به فناوری  OLED روی بیاورد؛ اما باید به یاد داشت که هنوز صحت این شایعات از هیچ منبع خبری معتبری تائید نشده است.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا