اخبار

برنامه ویژه سامسونگ برای بهبود کیفیت دوربین تلفن‌های همراه

سامسونگ

امروزه بیشتر سازندگان تلفن‌های همراه هوشمند اهمیتی به قرار دادن یک دوربین خوب و با کیفیت بر روی تلفن‌های همراه هوشمند ارزان قیمت نمی‌دهند. در این میان کمپانی‌هایی بزرگ و نامی نظیر سامسونگ نیز در این امر به‌نوعی پیشرو بوده و سال‌ها تلفن‌های همراه ارزان قیمت خود را با دوربین‌های کم کیفیت به مشتریان فروخته‌اند. سامسونگ حتی در این زمینه اندکی فراتر رفته و این امر را تا تلفن‌های میان رده‌ای از قبیل گلکسی A5 و گلکسی A7 نیز پیش برده است. دوربین‌های بکار رفته در این رده‌ها دقیقا برابر با دوربین‌های ارزان قیمت بوده است که این امر برای کاربران این دستگاه‌ها ناراحت کننده بوده است زیرا هزینه پرداخت شده توسط آن‌ها چندان اندک نبوده است.

با این حال در اینجا صحبت از کیفیت نیست زیرا دوربین‌های سری A نیز می‌توانند عکس‌های خوبی بگیرند اما تصاویر ثبت شده توسط آن‌ها در شرایط کم‌نور و حتی داشتن نور مصنوعی بسیار تار است. نداشتن فناوری تثبیت کننده تصاویر در این دوربین‌ها موضوع اصلی نیست زیرا برای مثال فناوری OIS (پایدارسازی دیجیتالی تصویر یا Optical image stabilization) اخیرا به تثبیت تصاویر کمک می‌کند. چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی A منتشرشده در سال ۲۰۱۷ میلادی از چند مشکل نرم‌افزاری رنج می‌برد که موجب کند و پر لگ شدن فرایند ثبت عکس توسط دوربین می‌شود و همین امر نیز در گرفتن عکس‌های تار دخیل است.

در حقیقت تلفن‌های همراه ارزان قیمت سامسونگ هم به‌نوعی این نقص‌های موجود در دوربین‌های سری A این کمپانی را تجربه نکرده‌اند؛ اما با این حال به نظر می‌رسد که این غول کره‌ای تصمیم به بهبود تصویربرداری این تلفن‌های همراه هوشمند خوش قیمت خود کرده است. در همین راستا نیز ثبت تصاویر و تجربه عکاسی با دوربین گلکسی J7 Max بسیار بهبود یافته و هر دو دوربین جلو و عقب این دستگاه از کیفیت خوبی برخوردارند.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

    1. در نهایت همه این شرکت ها در پشت پرده با هم همکاری می کنند و فقط هواداران هستند که دارند با هم میجنگند در بخش جلویی صحنه رقابت :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا