اخبار

برنامه ی اندرویدی اینستاگرام، قابلیت تری دی تاچ را بدون نیاز به صفحه نمایش حساس به فشار ارائه می دهد

از زمانی که اپل واچ از قابلیت فورس تاچ (Force Touch) – مکانیسم مبتنی بر سنجش فشار- رونمایی کرد، این موضوع جزء یکی از بحث های داغ شده و همچنان هم تمرکز زیادی بر روی این قابلیت می باشد. از یک طرف کسانی هستند که احساس خوبی نسبت به فورس تاچ – یا تری دی تاچ ؛ نامی که اپل برای آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس در نظر گرفته است- ندارند. از طرف دیگر برخی معتقدند که این توانایی صفحه نمایش برای تشخیص سطوح مختلف فشار، درب جدیدی برای تعامل با کاربر می گشاید و گویا این عقیده درست بوده است و هم اکنون اینستاگرام قابلیتی همانند تری دی تاچ را برای برنامه ی اندرویدی خود به ارمغان آورده است.
بروزرسانی جدید برنامه ی اینستاگرام برای اندروید از ترفندی بهره می برد که شبکه ی اجتماعی فیسبوک برای نسخه ی آی او اسی این برنامه استفاده کرده است. به طور مثال کاربران می توانند بر روی آیفون ۶اس، یک تصویر را با وارد کردن فشار بیشتری بر روی آیکون عکس به صورت پیش نمایش مشاهده کنند. در این برنامه ی جدید اینستاگرام برای اندروید، این قابلیت به روشی مشابه تکرار می شود، اگرچه در این برنامه با فشردن طولانی مدت به جای وارد کردن فشار بیشتر عمل می کند.
تری دی تاچ آیفون به کاربران این امکان را هم می دهد که با فشردن بیشتر بر روی آیکون اینستاگرام در صفحه ی اصلی، میانبرهایی راه اندازی کنند، اما این قابلیت جدید برنامه ی اینستاگرام برای اندروید این ویژگی را ارائه نمی دهد، یعنی از میانبرهای برنامه از صفحه ی اصلی پشتیبانی نمی کند.
این توانایی پیش نمایش یک عکس با فشردن طولانی مدت بر روی آیکون آن حرکت خیلی عجیب و غریبی نیست. با این حال در چارچوب فعلی، این امر جالب توجهی است که سازندگان برنامه ی اندرویدی توانسته اند به سادگی با وارد کردن فشار طولانی مدت، این قابلیت تری دی تاچ را به نوعی تقلید کنند. گفته می شود که در آینده، سازندگان گوشی هوشمند اندرویدی علاقمند به اتخاذ تکنولوژی صفحه نمایش مبتنی بر سنجش فشار می باشند که چند ماه پیش Synaptics از آن پرده برداری کرد.
اینستاگرام دیروز این برنامه را در گوگل پلی در دسترس قرار داده است و ادعا می کند که این برنامه تنها یک برنامه ی آزمایشی می باشد و این قابلیت در نسخه ی آینده ی این برنامه عرضه می شود. اگر نمی خواهید تا آن زمان منتظر بمانید می توانید با مراجعه به این لینک فایل APK اینستاگرام را دانلود کنید.
منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا