اخبار

بعد از سیل فیش، حالا نوبت به مشخصات نکسوس مارلین رسیده که در بنچارک حاضر شوند

نکسوس‌های جدید گوگل با نام نکسوس مارلین (Marlin) و نکسوس سیل فیش (Sailfish) در حال تولید شدن توسط اچ تی سی و تحت نظارت گوگل هستند. به دقایقی پیش نسخه‌ی بزرگتر این خانواده‌ی دو عضوی یعنی مدل مارلین در بنچارم AnTuTu لو رفته است و حالا می‌توانیم نگاهی داشته باشیم به مشخصات نکسوس مارلین که احتمالا در محصول نهایی نیز تکرار خواهند شد.
بنچمارک AnTuTu که در کنار GFXBench از معتبرترین تست‌های بنچمارک در تمام جهان محسوب می‌شوند، دقایقی پیش نتایج تست بنچمارک نکسوس مارلین را بر روی صفحه‌ی رسمی خود در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر کرد. با توجه به اعتبار و سابقه‌‌ی این بنچمارک در دنیای گجت‌های الکترونیکی هوشمند، می‌توانیم بگوییم که حالا به واقعی‌ترین لیست مشخصات نکسوس مارلین دست پیدا کرده‌ایم.
این لیست ابتدا از ابعاد نمایشگر آغاز می‌شود. همانطور که پیش از این گفتیم، نکسوس مارلین بزرگتر از نکسوس سیل فیش خواهد بود و این دیوایس دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی است که از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی بهره می‌برد. در بحث پردازنده و در حالی که خیلی از پرچمداران مطرح دنیادر حال نزدیک شدن به نسل‌های جدید پردازنده‌های کوالکام یعنی مدل های ۸۲۳ و بالاتر از آن هستند، گوگل همچنان تصمیم دارد که از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند و این موضوع مطمئنا به مذاق بسیاری از طرفداران قدرت سخت افزاری خوش نخواهد آمد.
در کنار اسنپدراگون ۸۲۰، یک پردازنده‌ی Adreno ۵۳۰ نیز وظایف مربوط به پردازش تصاویر و رندرینگ‌های گرافیکی را بر عهده خواهد گرفت. این دو تراشه‌ی اصلی در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، دوربین ۱۳ مگاپیسکلی بر روی پنل پشتی و دوربین ۸ مگاپیسکلی برای تصویربرداری به صورت سلفی در کنار یک باتری نسبتا قدرتمند با ظرفیت ۳۴۵۰ میلی‌آمپر‌ ساعتی نیز دیگر مشخصات نکسوس مارلین را تشکیل خواهند داد.
 
مشخصات نکسوس مارلین در بنچمارک AnTuTu فاش شد؛ ۴ گیگابایت رم و اسنپدراگون ۸۲۰

 

طبق معمول همیشه آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید گوگل بر روی اسمارت فون‌های سری نکسوس این کمپانی نصب می‌شوند و این بار هم اندروید ۷.۰ یا همان اندروید نوقا به صورت پیشفرض بر روی نکسوس مارلین و البته مدل سیل فیش نصب خواهد بود. حالا که به طور تقریبا کامل از مشخصات نکسوس مارلین مطلع شدید، جالب است بدانید که نکسوس سیل فیش نیز هفته‌ی گذشته از طریق همین بنچمارک AnTuTu در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
مشخصات مدل سیل فیش نیز تقریبا مشابه نکسوس مارلین است و اچ تی سی از حافظه، فضای ذخیره‌سازی داخلی، پردازنده، سیستم عامل و دوربین‌های کاملا مشابهی برای ساخت هر دو مدل سری جدید نکسوس های گوگل بهره برده است. تنها تفاوت اصلی در این است که مدل مارلین دارای نمایشگر بزرگتر و با رزولوشن بیشتری خواهد بود و با توجه به بدنه‌ی فلزی‌اش، به عنوان مدل پرچمدار این سری در بازار عرض اندام خواهد کرد؛ نکسوس سیل فیش دارای نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی بوده و از بدنه‌ای پلاستیکی برخوردار خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا