اخبار

بلندگوی هوشمند با مغز کورتانا

بلندگوی هوشمند کورتانا

هارمن کاردن را می‌توان به‌عنوان اولین شرکتی در نظر گرفت که به عرضه بلندگوهای هوشمند مبتنی بر دستیار هوشمند مایکروسافت به نام کورتانا پرداخت. متأسفانه قیمت در نظر گرفته‌شده در فراخوان این بلندگوی هوشمند بسیار زیاد بود و این پروژه تنها در کشورهایی موفق بود که این برند به‌اندازه کافی قوی عمل کرده است.
بااین‌حال هارمن کاردن و بلندگوی هوشمندش به‌عنوان اولین دستیار هوشمند مبتنی بر کورتانا در سال میلادی جاری وارد بازار شد و البته اچ پی نیز دراین‌باره وعده داد که دومین تولیدکننده بلندگوهای هوشمند مبتنی بر کورتانا خواهد بود. بااین‌حال این بار به نظر می‌رسد که کمپانی اچ پی در این زمینه از قافله عقب‌مانده و شیائومی به‌عنوان دومین کمپانی تولیدکننده بلندگوهای هوشمند مبتنی بر دستیار هوشمند کورتانا در نظر گرفته‌شده است.
این کمپانی چینی به‌تازگی دستیار صوتی Yeelight را به بازار عرضه کرده است که بر اساس گفته‌ها با دو سیستم هوش مصنوعی کورتانا و الکسا به بازار عرضه خواهد شد. البته خبر خوب دیگر در این رابطه این است که این دستگاه معمولاً فقط ۳۰ دلار قیمت داشته و در تاریخ ۳۱ ژانویه آماده خرید خواهد بود.
دستیار هوشمند Yeelight دارای ۶ میکروفون، یک بلندگوی ۲ واتی، پردازنده چهار هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتزی ۶۴ بیتی به همراه ۲۵۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. این بلندگو می‌تواند به‌راحتی بافرمان صوتی در فاصله ۵ متری فعال‌شده و تا اطلاع ثانوی نیز تنها در چین عرضه خواهد شد.
البته بهتر است به یاد داشته باشیم که کورتانا تنها ۲۳۰ مهارت را آموخته است و این میزان در مقابل مهارت‌های ۲۵۰۰۰ تایی الکسا بسیار محدود است. خوشبختانه، این بلندگوی هوشمند از هر دو دستیار هوشمند به‌صورت هم‌زمان بهره خواهد برد و کاربران می‌توانند با هردوی دستیارها یعنی الکسا و کورتانا به‌راحتی ارتباط برقرار کنند.
همچنین در آخر انتظار می‌رود که کمپانی شیائومی این بلندگوی ارزان‌قیمت و کارآمد خود را به‌زودی به کشورهای دیگر ازجمله ایالات‌متحده نیز عرضه کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا