اخبار

بهبود باتری اکسپریا Z5 در حالت Stamina با اندروید ۶

پرچم‌داران سونی باتری‌های خوبی دارند و یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها نیز همین موضوع است. در کنار باتری قدرتمند، یکی از حالات نرم‌افزاری جالب محصولات سونی Stamina Mode است که عمر باتری شما را به راحتی چند برابر می‌کند. در واقع با فعال شدن این حالت، عمر باتری اسمارت فون شما در حالت استندبای حدود ۴۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
Sony-Xperia-Z5-together-650-80
واقعا سونی از چه جادویی برای این کار بهره برده است؟! خب، عملکرد این فناوری بسیار ساده است. با کاهش و غیر فعال کردن عملکردهای اسمارت فون در پس زمینه، باتری شما نیز به خواب نیم روزی راحتی می‌رود و نتیجه‌اش کاملا واضح است! این رویداد همانند یک لیوان آب خنک برای دونده‌ای محسوب می‌شود که خط پایان را در دور دست می‌بیند!
در حالت Stamina نرم افزارهای شما از حالت Sync همزمان خارج شده و چک کردن اعلانات و پیام‌های ورودی فقط در حالت خاموش بودن نمایشگر انجام خواهد شد. طبیعی است که این عملکرد باعث حفظ باتری شما خواهد شد. در این حالت همچنین شما از اینترنت سیم کارت خود نمی‌توانید استفاده کرده و البته از بیدار شدن گوشی شما برای این موضوع نیز جلوگیری به عمل می‌آید.
در این حالت شما می‌توانید تماس‌های ورودی، SMS و MMSهای خود را دریافت نمایید. زنگ‌های هشدار همچنان کار کرده و تقویم پیش‌فرض گوشی نیز فعال خواهد بود. در این حالت چراغ LED موجود تنها جهت اعلام خالی بودن باتری کار می‌کند.
بر اساس پست ارسال شده در توییتر از سوی ricciolo1@ خانواده جدید سونی یعنی Z5، Z5 Compact و نهایتا Z5 Premium پس از بروز رسانی به اندروید ۶٫۰ از حالت Stamina بسیار بهتری بهره‌مند خواهند شد. او معتقد است پس از این رویداد، باتری این اسمارت فون‌ها رسما یک قهرمان خواهند بود!
ظرفیت باتری Xperia Z5 برابر ۲۹۰۰ میلی‌آمپر بوده و نسخه کوچک‌تر یعنی کامپکت از یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. نسخه ویژه یا Z5 Premium دارای یک باتری ۳۴۳۰ میلی‌آمپری است. سونی معتقد است که خانواده Z5 می‌توانند با یک بار شارژ دو روز کامل در اختیار شما باشند!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا