اخبار

بیلد جدید ویندوز ۱۰: تنظیمات بیشتر وای فای و ژست های حرکتی سفارشی

اگر از کاربران ویندوز اینسایدر هستید، خبر خوبی برای شما داریم.مایکروسافت به تازگی بیلد جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خود را منتشر کرده که در آن امکانات جدیدی اضافه شده است.
نسخه‌ی پیش‌نمایش بیلد جدید سیستم‌عامل مورد بحث، برای رایانه‌های شخصی و موبایل‌ها با شماره‌ی ۱۴۹۴۶، برای کاربران فست‌رینگ اینسایدردر دسترس قرار گرفته است. این آپدیت امکان استفاده از ژست‌های حرکتی سفارشی را در اختیار افراد قرار داده و علاوه بر این، گزینه‌های بیشتری در بخش وای‌فای ارائه می‌دهد.
به منظور دسترسی به تنظیمات شخصی‌سازی جدید تاچ‌پد می‌توانید به منوی Settings مراجعه کرده و سپس گزینه‌ی Devices را انتخاب کنید. حال بر روی Touchpad کلیک کنید تا بخش جدیدی که other gestures نام دارد برای شما نمایان شود. در این قسمت می‌توانید تنظیمات پایه‌ای را برای ژست‌های حرکتی سه و چهار انگشتی پیدا کرده و هر کدام که مد نظرتان است را انتخاب کنید.
بنا به آنچه Dona Sarkar، مهندس گروه نرم‌افزاری مایکروسافت در قالب پستی در وبلاگ توضیج داده، برای انجام تپ بین کورتانا و اکشن‌سنتر، ‌می‌توان دکمه‌ی وسطی ماوس را برگزید و برای سوایپ به چپ و راست نیز سوئیچ بین اپلیکیشن‌ها یا سوئیچ بین دسکتاپ‌های مجازی، پنجره‌ها و دستگاه‌ها را می‌توان انتخاب کرد. وی در ادامه‌ی پست خود می‌گوید: «این امکانات را تست کرده و نتیجه‌ را به ما اعلام کنید.»
افزون بر آنچه گفته شد، یک صفحه‌ی جدید به نام advanced gestures configuration در این بروزرسانی اضافه شده که از طریق کلیک بر روی لینکی که در پایین صفحه‌ی تنظیمات تاچ‌پد قرار دارد، می‌توان به آن دسترسی یافت. در این بخش می‌توان تنظیمات بیشتری را مشاهده و در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کرد.
آپدیت جدید ویندوز ۱۰ همچنین گزینه‌های جدید را در بخش تنظیمات وای‌فای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون زمانیکه وای‌فای را خاموش کنید، می‌توانید به منظور اتصال مجدد به شبکه‌ی بی‌سیم خود، یک زمان تعیین کنید. بدین منظور باید زمان مورد نظر را در زیر Turn Wi-Fi back on وارد کنید تا پس از گذشت زمان مورد نظر، دستگاه به صورت خودکار به وای‌فای متصل شود.
این بروزرسانی جدید، در گوشی‌های موبایلی این امکان را فراهم می‌کند که قابلیت تصحیح خودکار را غیرفعال کنید. هنگامی که گوشی بخواهد عملیات تصحیح خودکار را انجام دهد، متن اصلی نوشته شده‌ی کاربر نیز در زیر عبارات پیشنهاد شده قابل مشاهده خواهد بود و با تپ کردن بر روی آن، عملیات تصحیح خودکار انجام نمی‌شود.

همچنین می‌توانید علاوه بر امکان جلوگیری از عملیات تصحیح خودکار، واژه‌هایی که اشتباها به دیکشنری خود افزوده‌اید را حذف کنید. بدین منظور کلمه‌ی مورد نظر را نوشته و سپس پیش آن کلمه یک علامت – مشاهده خواهید کرد. با تپ کردن بر روی این عبارت کلمه‌‌ی مورد یاد شده از دیکشنری شما حذف خواهد شد و هیچ‌گاه مجددا در حین تایپ کردن، برای شما نمایان نخواهد شد.
Sarkar می‌گوید: «با نصب این بروزرسانی جدید هنگامی که از کانتینیوم برای کوشی‌ خود استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد تا هر نمایشگری که از آن استفاده نمی‌کنید را خاموش کنید. این مورد باعث می‌شود تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.» لازم به ذکر است که این ویژگی از جمله‌ امکاناتی بوده که تعداد زیادی از کاربران نسبت به اضافه شدنش به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ درخواست ثبت کرده‌اند.
Sarkar در پست یاد شده همچنین اعلام کرده که: «اگر در حال کار بر روی یک سند ورد هستید، صفحه‌نمایش گوشی‌ شما بدون اینکه بر روی کانتینیوم تاثیری داشته باشد، به حالت خواب خواهد رفت.» وی در ادامه گفته: «اگر یک تماس صوتی دریافت کردید، دکمه‌ی پاور گوشی خود را فشار دهید تا بتوانید به طور همزمان با قابلیت کانتینیوم بر روی سند ورد خود نیز کار کنید.»
 

منبع pcmag
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا