اخبار

تحلیل گران از عرضه نسل جدید مک بوک پرو و مک بوک ایر در آینده نزدیک می گویند

مک بوک پرو چه زمانی راهی بازار خواهد شد؟ آیا اپل دیگر تولید مک بوک ایر را ادامه نخواهد داد؟ پاسخ این سوالات را رودا آلکساندر، مدیر تبلت و نوت‌بوک پی‌سی در موسسه‌ی تحقیقاتی IHS Markit Technology ارائه کرده است. وی در این خصوص می‌گوید:

تولید انبوه نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی به همراه نسخه‌ی ۱۵.۴ اینچی در کنار مک بوک ایر ۱۳.۳ اینچی از سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی آغاز شده است. انتظار می‌رود این محصولات در اکتبر سال جاری میلادی راهی بازار شود. 

آلکساندر در پاسخ به این سوال که اپل از چه پردازنده‌ای برای نسل جدید مک‌بوک‌های خود استفاده می‌کند، با توجه به زمان آغاز تولید انوبه، پردازنده‌های اسکای لیک را به عنوان گزینه‌ی مورد استفاده توسط کاپرتینویی‌ها عنوان کرده است. بسیاری از گمانه‌ها حکایت از این دارد که اپل در مک‌بوک‌های جدیدش از پردازنده‌های کبی لیک استفاده خواهد کرد، حال آنکه با در نظر گرفتن آغاز تولید انبوه این محصولات در سه ماهه‌ی دوم نمی‌توان بهره‌گیری از پردازنده‌های کبی لیک را عملا ممکن خواند.
اینتل نیز در وب‌سایت خود، طیف گسترده‌تری از تراشه‌های موبایل مخصوص استفاده در لپ‌تاپ‌ها را عرضه می‌کند که این طیف گسترده شامل گزینه‌های چهار هسته‌ای نیز می‌شود، حال آنکه محصولات سری کبی لیک تنها محدود به چند پردازنده‌ی موبایل محدود است. تنها مشکل و به بیان بهتر کاستی تراشه‌های اسکای‌لیک در قیاس با کبی لیک را باید قدرت پایین پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در تراشه‌های اسکای لیک با کبی لیک بدانیم.
دنیل مت، یکی از تحلیل‌گران کانالیس به این موضوع اشاره کرده که احتمالا نسخه‌هایی از مک‌بوک‌های خود را با بهره‌گیری از پردازنده‌های گرافیکی جدید AMD که پولاریس نام دارند، راهی بازار کند.
بلومبرگ نیز با انتشار گزارشی در این خصوص عرضه‌ی مک‌بوک‌های جدید را در ماه اکتبر وعده داده است. براساس گزارش بلومبرگ مک‌بوک‌های جدید از وجود درگاه USB نوع C با قابلیت‌های متعدد بهره خواهند برد. همچنین باید به آی‌مک‌های جدید نیز اشاره کرد که به گفته‌ی بلومبرگ از تراشه‌های گرافیکی جدید استفاده می‌کنند.
بلومبرگ مک‌بوک پرو‌های جدید را چنین تشریح کرده است:

مک بوک پروهای جددی از طراحی باریک‌تری بهره برده و کیبورد پهن‌تری خواهند داشت. 

بلومبرگ باریک‌تر شدن مک بوک پرو را دلیل شباهت این سری به مک بوک ۱۲ اینچی یا مک بوک ایر نمی‌داند. از جمله‌ی سایر قابلیت‌های مورد انتظار در مورد مک بوک‌های جدید اپل باید به نوار OLED با قابلیت تغییر ماهیت نمایشی بسته به اپلیکیشن‌های در حال اجرا، سنسور اثر انگشت و درگاه USB نوع C اشاره کرد.

منبع forbes
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا