اخبار

ترامپ ۱ روز پس از تکذیب زاکربرگ فیسبوک را عامل مهم در پیروزی خود عنوان کرد

بسیاری اعتقاد دارند اخبار ساختگی و شایعات موجود در فیسبوک، با جهت دادن به ذهن کاربران، به دونالد ترامپ در کسب پیروزی در انتخابات آمریکا کمک کرده است.
منتقدین این موضوع را به عنوان یکی از نمونه ها عنوان می کنند که نشان می دهد این شبکه اجتماعی، روی جلوگیری از نشر اکاذیب حساسیتی ندارد و لازم است تلاش بیشتری را برای مقابله با این مشکل به کار گیرد.
اما روز گذشته سرانجام مارک زاکربرگ لب به سخن گشود و با انتشار یک نوشته اعلام کرد با این موضوع موافق نیست و اعتقاد ندارد اخبار کذب فیسبوک هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری را کمک کرده باشد، چرا که بیشتر از ۹۹ درصد محتوای موجود روی این شبکه اجتماعی مبتنی بر حقیقت است.
هرچند پاسخ زاکربرگ چندان هم برای منتقدین راضی کننده به نظر نمی رسید، اما حالا اثبات گفته های پیشین حتی دشوار تر هم شده است، چرا که دونالد ترامپ در مصاحبه ی اخیر خود با شبکه CBS، فیسبوک را به عنوان یکی از کلیدهای اصلی خود برای دستیابی به ریاست جمهوری عنوان کرده است.
دونالد ترامپ در این مصاحبه می گوید:

کافی است به تعداد مخاطبان من در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر نگاهی اندازید تا تاثیر آنها در رسیدن من به پیروزی مشخص گردد، خصوصاً با توجه به اینکه رقبا برای تبلیغات خود، رقم هایی بسیار بالاتر از من هزینه کرده بودند.

دونالد ترامپ حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و در این مصاحبه اعلام کرده پیروز شدنش در انتخابات تا حد زیادی اثبات می کند اخبار شبکه های اجتماعی نسبت به تبلیغات سنتی یا دیجیتالی که با صرف پول انجام می شود، تاثیر بسیار بیشتری روی ذهن مخاطبان دارد.
دونالد ترامپ همچنین در این مصاحبه اعلام کرد در شبکه های اجتماعی خود بیشتر از ۲۸ میلیون مخاطب دارد که و روز پیش از مصاحبه حدود ۱۰۰ هزار نفر به آنها افزوده شده است، موضوعی نشان می دهد وی واقعا اهمیت زیادی برای شبکه های اجتماعی قائل است و جزئیات آن را با دقت پیگیری می کند.
 

trumps-facebook-575x299-w600

ترامپ ضمناً در این مصاحبه می گوید:

توییتر، فیسبوک و امثال آنها روش های ارتباطی بسیار خوبی هستند. البته من عاشق آنها نیستم اما واقعاً برای رساندن حرف شما به گوش کاربران مناسب هستند. خصوصاً وقتی رسانه هایی مثل CBS و دیگر شبکه های تلویزیونی اخبار نادرست و نامناسب در مورد من پخش می کنند، می توانم به کمک شبکه های اجتماعی با این اطلاعات نادرست مقابله کنم.

تعجبی وجود ندارد که ترامپ با چنین اعتقاداتی، زمان زیادی را خصوصاً در توییتر سپری می کند، اما لازم است بدانید وی در این مصاحبه اعلام کرده قصد دارد حالا که به ریاست جمهوری رسیده میزان فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
این گفته البته در ابتدا چندان هم قابل باور به نظر نمی رسد و لازم است منتظر بمانیم تا حقیقت در مورد آن مشخص گردد، چرا که حتی در قامت رییس جمهور آمریکا هم در مدت اخیر حضور بسیار پر رنگی در توییتر داشته است.
برای مثال می توان به اعتراض های ترامپ در توییتر نسبت به حضور منتقدینش در خیابان ها پس از انتخاب وی و حمله به رسانه هایی مثل نیویورک تایمز اشاره کرد که در روز های اخیر صورت گرفته اند.
 

donald-trump-twitter-w600

در پایان لازم است اشاره کنیم که باراک اوباما هم به عنوان نخستین رییس جمهور آمریکا که در توییتر حضور پر رنگی داشت، میزان فعالیت خود را پس از انتخاب شدن به این سمت کاهش داد، اما در مورد دونالد ترامپ، به نظر نمی رسد کنار گذاشتن رسانه ای که اعتقاد دارید کلید شما برای موفقیت بوده است، به این اندازه ساده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا